Personliga assistenter Grums kommun

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

 

Vi söker 3 manliga eller kvinnliga personer som är intresserade av att jobba som personliga assistenter till kund boende tillsammans med sin familj inom Grums kommun, strax utanför tätorten. Vi söker även personer som vill arbeta vid fast personals sjukdom, semester och dylikt som timanställd.

Vi ser gärna manliga sökande. Personlig lämplighet avgör.

Du har en personlig mognad samt utstrålar lugn och stabilitet. Du har ett flexibelt förhållningssätt och kan växla arbetsuppgifter efter kundens sjukdomsbild och behov.

Har du erfarenhet från arbete med demenssjukdomar är det ett stort plus. Någon form av utbildning, personlig assistent eller liknande är önskvärt, men inget krav.

Arbetstiderna är förlagda på dygnets alla timmar, med både aktiva insatser samt väntetid.

Till dom här tjänsterna söker vi personer som företrädesvis kommer att arbeta, kväll, natt och helger.

Du behöver ha körkort och tillgång till bil då dom allmänna kommunikationerna inte fungerar så bra kvällar och helger.

I det här jobbet behöver du god fysik och hälsa, då kundens sjukdomsbild kräver det. Du kommer ofta att vistas utomhus på promenader.

Låter detta intressant skickar du din ansökan snarast!

Undrar du något är du välkommen att kontakta assistansrådgivare Carina Molin, direkt 072-065 36 99 eller mejl carina.molin@sarnmark.se

Välkommen med din ansökan!


Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Timlön. Individuell lönesättning beroende på utbildning/erfarenhet. Kollektivavtal och friskvård finns.
  • Företrädesvis kväll/natt samt helg. Då uppdraget är nytt, görs schema tillsammans med personalgrupp.
  • Publicerat: 24 november 2016

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Personlig assistent till Ung kille i Stockholm

26 november 2024