OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter assistenter för att stärka upp under kommande sommarsemester 2023 hos vår kund som bor i Hökerum.
Vi söker ansvarsfulla, engagerade och positiva assistenter som kan börja omgående på timmar enligt överenskommelse, för att sen täcka upp i juni, juli och augusti när våra ordinarie assistenter har semester. Chans till fortsatt timanställning efter sommaren.
Vår kund är en aktiv och glad kille på 16 år. Du ska ha förmågan att ligga några steg före, ”arbeta här och nu” samt veta hur viktigt det är med struktur för att underlätta för kunden i hans vardag. Du jobbar med ett lågaffektivt bemötande och sätter alltid hans behov i fokus. Stor del av arbetspassen kommer ni att vistas utanför hemmet så att planera och genomföra roliga, utvecklande aktiviteter för att vår kund ska få en trygg och värdefull vardag är en stor del av din uppgift. Dina intressen får gärna ligga i fiske skog/natur, fotboll, djur, utflykter tex promenader.
Idag händer det att man som assistent i arbetsgruppen väljer att hitta på aktiviteter i sitt egna hem och tar med kunden dit. Du kommer även arbeta i kundens hem under vissa tider av ditt pass.
Assistentens roll och erfarenhet
Den vi söker ska vara trygg i sig själv och ha ett eget lugn, som person har du hjärtat på rätta stället. Det är meriterande om du har arbetat med autism men det är inget krav vi söker framför allt rätt person. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.
Meriterande erfarenheter
· Körkort och tillgång till bil är ett krav.
· Erfarenhet av autism.
· Svenska i tal och skrift.
Arbetstid/ tjänstgöringsgrad
· Tim/behovs anställningar för att täcka upp vid ledigheter, semester och sjukdom.
· Under sommaren arbetar man enligt sommarschema och då ca 20 timmar/ vecka.
Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.
Kontaktperson
Kundansvarig: Fredrika Klemmt
Tel: 076-140 84 86
E-post: rekrytering.fredrika.klemmt@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: HÖKERUM SEMESTERVIK
Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Ansök till tjänsten, via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Benjamin Isasson
Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Benjamin Isasson
Benjamin Isasson
Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner
Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Benjamin Isasson