OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.
Är du jobbsugen och kan jobba flexibelt? Är du pålitlig och gillar barn? Då är du den vi söker!
Vi behöver nu två vikarier, i första hand under veckorna 27-32, som ska arbeta som personliga assistenter i ett uppdrag i centrala Hudiksvall. Den assistansberättigade kunden är en flicka på 12 år som har en funktionsnedsättning till följd av en CP-skada. Hennes funktionsnedsättning innebär nedsatt rörelseförmåga med omfattande spasticitet. Hon använder rullstol vid förflyttningar såväl inomhus som utomhus.
Kunden behöver hjälp och stöd i varierande omfattning med allt som hör vardagen till. Det gäller personlig hygien, toalettbesök, av- och påklädning, kommunikation, träning och övrigt som uppkommer. Eftersom kunden är rullstolsburen förekommer behov av stöd vid förflyttningar. Arbetsplatsen är där kunden befinner sig.
Du som söker är kvinna. Du bör ha båda fötterna på jorden och stor respekt för den personliga integriteten när det gäller kunden och hennes familj. Du bör vara vid god fysik eftersom du ska hjälpa och stötta kunden vid förflyttningar. Det är också viktigt att du är ansvarsfull och lyhörd för kundens varierande behov och besitter förmågan att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.
Du som söker bör inte vara rökare.
Som person tror vi även att du är stabil och trygg med god självdistans. Tidigare erfarenhet och/eller utbildning gällande barn med särskilda behov är meriterande liksom tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent.
Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.
Ett utdrag ur belastningsregistret är ett krav vid anställning som personlig assistent till barn. Utdraget kommer att begäras av dig inför en eventuell anställning. Du beställer utdraget från polisens hemsida, www.polisen.se.
Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "Rekryteringsportalen". Där skapar du ditt eget konto och profil. Skriv ett personligt brev direkt i dokumentet eller bifoga i pdf-format. Glöm inte att ange namn och telefonnummer på två referenspersoner. När profilen är klar, klicka på "Visa alla tjänster" och sök denna tjänst.
Välkommen in med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57