Personliga assistenter i Mora FC1607

Arbetsbeskrivning

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS), Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL).
Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.

Vi söker nu 2-3 personliga assistenter för anställning på 75-100% samt vid behov på 25-75%, och som vill medverka till ett meningsfullt liv för en 54-årig rullstolsburen kvinna i Mora.
Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär assistans i och utanför hemmet, personlig hygien, matlagning, städning och fritidsaktiviteter mm.

Skriv ett personligt brev tillsammans med din ansökan till jobb@bra-assistans.se så vi har lättare att lära känna personen bakom ansökan, glöm inte att uppge ev. erfarenheter av yrket i det fall dessa finns. Ange referensnummer FC1607!

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom personlig assistans, psykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst, gruppboende el dyl.

Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, lyhörd, flexibel samt är ödmjuk och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!

Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter RPS-442-3-enskild-9-paragraf. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

Alla frågor om tjänsten skickas till jobb@bra-assistans.se ange referens FC1607 i ämnesraden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB ÖREBRO
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Timlön per arbetat timme/månadslön. KFO kollektivavtal tillämpas.
  • Rullande schema, dag, kväll och natt.
  • Publicerat: 30 juni 2016

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb