Personliga assistenter i Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Örnsköldsvik. Vår kund är en rullstolsburen yngre man med ett omfattande hjälpbehov.

Vi söker dig som är intresserad av att jobba extra som timvikarie och hoppa in vid ordinarie assistenters sjukdom eller frånvaro. Arbetspassen är dygnspass som är förlagda mellan 08:00-08:00 med 9h väntetid under natten.

Kunden behöver hjälp i sin vardag, både i och utanför hemmet. Som personlig assistent ska du assistera där funktionshindret sätter stopp vilket omfattar personlig hygien, matlagning och andra vanligt förekommande sysslor.

Det är viktigt att du är en glad, lugn och trygg person som gillar att ta egna initiativ. Vi söker dig som har stor social kompetens och trivas med att träffa människor. Vi ser gärna manliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Mer information tilldelas vid en intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
 
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg samt väntetid. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 2 platser
  • max 10 dagar
  • Deltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse.
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 februari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personlig assistent

Personlig assistent

25 november 2024

25 november 2024