Personliga assistenter, Ljusdals Kommun

Arbetsbeskrivning

A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Är du intresserad av att jobba som personlig assistent? Du kanske inte vet så mycket om yrket men du tror att det kan vara något för dig. Då tycker vi att du ska läsa vidare.

Vi på A-Assistans kommer att göra en liten annorlunda rekrytering. Vi tycker det är bra att få ett ansikte på den sökande och ofta är det själva mötet som avgör om du som sökande blir aktuell eller inte. Vi har många kunder runt Ljusdals kommun och flera av dem är i behov av vikarier, speciellt nu över sommaren.

Känner du att du är en flexibel person som tycker om att arbeta med människor, då kommer det här vara något för dig. Som person tror vi även att du är ansvarsfull, lyhörd, har lätt för att samverka med andra och tycker om att bidra till att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa.

Hos oss på A-Assistans är det alltid kunden som bestämmer vem som ska anställas. Den här rekryteringen är en förrekrytering. Vi assistanskonsulter kommer att träffa alla som söker för en kort, 10 minuters, intervju och sedan, om vi anser att du är aktuell för någon av våra kunder, kommer vi att kalla dig till en ytterligare intervju då kunden också är med.

Det kan förekomma jour hos vissa kunder och då vilar du hos kunden och får jourersättning enligt kollektivavtal.

Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss kommer att läsas av assistanskonsulterna på A-Assistans samt av kunder och arbetsledare.

Hur ska du nu göra om du vill komma på intervju? Jo, du går in på vår hemsida www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss" och "sök jobb". Där går du sedan vidare till "rekryteringsportalen" och skapar ditt eget konto och profil. Du väljer sedan vilken annons du söker och den här har referens: LK 2014.

När du har skickat in din ansökan kommer du sedan få ett mail av oss där du får information om vilken dag och tid du ska komma på intervju. Intervjuerna kommer att ske under v 16 i Ljusdal. Vi vill att du har med dig ett papper som du kan lämna till oss med två referenser och gott tålamod, då det kan förekomma väntetid innan det blir din tur att intervjuas. Självklart bjuder vi på fika medan du väntar.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Assistans Leimir AB HUDIKSVALL
  • 4 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • + ob
  • Kan innebära fortsatt arbete
  • Publicerat: 1 april 2014

Besöksadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL

Postadress

Godsgatan 30
HUDIKSVALL, 82450

Liknande jobb


28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024

Personlig assistent

28 november 2024

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

28 november 2024