OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 500 personliga assistenter anställda och vårt huvudkontor ligger i Hudiksvall. Vi är IfA-godkända och utformar assistans av hög kvalitet enligt intentionerna i LSS. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.
Är du jobbsugen och vill du vara med från början och starta upp ett nytt assistansuppdrag med nya arbetsglada kollegor? Gillar du utmaningar och att kunna få vara med och påverka din arbetssituation? Då är du den vi söker!
Vi startar nu upp ett nytt uppdrag i centrala Hudiksvall! Den assistansberättigade kunden är en man i 30-årsåldern som har en förvärvad hjärnskada. Hans funktionsnedsättning innebär nedsatt rörelseförmåga samt stora kognitiva svårigheter. Kunden använder rullstol men har kvar viss funktion i benen. Kunden bor i dagsläget i södra Sverige och planerar flytta upp till Hudiksvall senare i sommar.
Kunden behöver hjälp och stöd i varierande omfattning med allt som hör vardagen till. Det kan röra sig om stöd vid på- och avklädning, hushållssysslor, personlig hygien, kommunikation och övrigt som uppkommer. Eftersom kunden är rullstolsburen förekommer behov av stöd vid förflyttningar. Arbetsplatsen är där kunden befinner sig.
Vi kommer att anställa fyra personliga assistenter som kommer att gå på schema. En av assistenterna kommer även ha rollen som arbetsledare, skriv därför tydligt i ansökan om du är intresserad av den rollen. Vi kommer även behöva vikarier i uppdraget och vill du arbeta som vikarie skriv det i din ansökan.
Du som söker bör vara i arbetsför ålder, gärna påhittig och kunna ta egna initiativ och ha humor. Det är viktigt att du är ansvarsfull och lyhörd för kundens varierande behov och ha förmåga att skapa en meningsfull och rik tillvaro för en annan människa. Som person tror vi även att du är stabil och trygg med god självdistans. Tidigare erfarenhet och/eller utbildning gällande förvärvade hjärnskador är meriterande liksom tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent.
Arbetstiderna kommer vara dag, kväll, natt både vardag och helg.
Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll. Delar av introduktionen kommer vara förlagd på annan ort varför du måste vara beredd att resa i arbetet under den initiala delen av anställningen.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på A-Assistans samt av kunden och dennes anhöriga.
Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "Rekryteringsportalen". Där skapar du ditt eget konto och profil. Skriv ett personligt brev direkt i dokumentet eller bifoga i pdf-format. Glöm inte att ange namn och telefonnummer på två referenspersoner. När profilen är klar, klicka på "Visa alla tjänster" och sök denna tjänst.
Välkommen in med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanskonsult Anna Sandkvist
0650-54 15 55
Assistanskonsult Frida Löfling
0650-541554
Ulf Svensson
0650-541556
Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Marcus Lavinius
054-15 20 60
Assistanskonsult Ulf Svensson
0650-54 15 56
Assistanskonsult Torsten Hallberg
0650 54 15 81
Assistanskonsult Frida Olovsson
0650-54 15 84
Anna Larsson
0702220195
Ekonomichef Daniel Wahlberg
0650 - 54 15 57