OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS), Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL).
Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.
Vi söker nu ett flertal personliga assistenter för behovsanställning 25-100% vid ordinarie assistents sjukdom och ledigheter hos flera av våra kunder som är bosatta i Örebro. Din arbetsplats blir i kundens hem eller där kunden tillfälligt befinner sig vid en aktivitet el dyl.
Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär assistans i och utanför hemmet, personlig hygien, medicindelegering ibland förekommer lyft med både golvlyft och taklyft, matlagning, städning och fritidsaktiviteter mm.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom personlig assistans, psykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst, gruppboende el dyl.
Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, lyhörd, flexibel samt är ödmjuk och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Du ska vara snabbtänkt i olika vardagliga situationer samt vara initiativrik och självständig.
Du som söker ska vara flexibel och även kunna arbeta under kvällar och helger samt nätter ofta med kort framförhållning vid behov pga sjukdom o dyl. Vill ser gärna att du kan arbeta vissa pass på rullande schema också. Både enkel assistans och dubbel assistans förekommer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Skriv ett personligt brev tillsammans med din CV och e-posta till: jobb@bra-assistans.se så vi har lättare att lära känna personen bakom ansökan, glöm inte att uppge ev. erfarenheter av yrket i det fall dessa finns.
Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Alla frågor om tjänsten skickas till jobb@bra-assistans.se ange referens PG1406
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor