OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS), Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL).
Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.
Vi söker nu 1 personlig assistent för anställning som ordinarie på schema ca 25-50% samt 1 vikarie ca 10-25% åt en 23-årig rullstolsburen kvinna i Fjugesta. Arbetet är schemalagt både dag, natt samt helg. Dygnspass förekommer.
Arbetet är förlagt i assistansberättigades hem samt där hon vid varje tillfälle befinner sig.
Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär personlig assistans i och utanför hemmet, personlig hygien, lyft, matlagning, städning, fritidsaktiviteter.
Närmare beskrivning av arbetsuppgifter informeras du om vid en ev. intervju.
Du som söker bör vara mellan 18-30 år, vara allergifri då hund finns i hemmet, flexibel och även kunna arbeta under kvällar och helger med kort framförhållning vid behov, vara snabbtänkt i olika vardagliga situationer samt initiativrik och självständig.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom personlig assistans, psykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst, gruppboende el dyl. samt har B-körkort.
Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, lyhörd, flexibel samt är ödmjuk och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Skriv ett personligt brev tillsammans med din CV och e-posta till: jobb@bra-assistans.se så vi har lättare att lära känna personen bakom ansökan, glöm inte att uppge ev. erfarenheter av yrket i det fall dessa finns. Ange referensnummer LL1610 i ämnesraden!
Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter RPS-442-3-enskild-9-paragraf. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Alla frågor om tjänsten skickas till jobb@bra-assistans.se ange referens LL1610
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor