OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid socialkontorets handikappavdelning Introduktionsanställning under sex månader, därefter tillsvidareanställning.Ange önskad sysselsättningsgrad.Handikappavdelningens uppdrag är att besluta om och verkställa LSS-insatser för vuxna.Vid avdelningen organiseras personliga assistenter, gruppbostäder och daglig sysselsättning.Här handläggs också kommunens ansvar enligt psykiatrireformen samt övergripande handikappfrågor.Verksamheten personlig assistans omfattar cirka 90 personer och sysselsätter cirka 300 assistenter.Verksamheten är under fortsatt expansion och utveckling.Arbetsuppgifter: Ett antal personliga assistenter söks till nya brukare.Du kommer att arbeta enligt ett rullande schema där arbetstiden är förlagd till dag, kväll, helg och natt eller rullande schema utan nattjänstgöring.Du arbetar ofta ensam men viss tid tillsammans med annan personlig assistent.Arbetsuppgifterna består i att stödja och aktivera brukaren utifrån beslut, personlig omvårdnad samt göromål i hemmet.Kvalifikationer: Du är flexibel och gillar utmaningar.Du ska kunna bemöta brukaren på ett professionellt sätt, vilket innebär att vara lyhörd, ansvarsfull och engagerad för brukarens bästa.Du bör vara initiativrik, ödmjuk samt ha en utvecklad samarbetsförmåga.Utbildning inom vård och omsorg eller barn och fritid samt erfarenhet av arbete med funktionshindrade är en merit. Välkommen med ansökan ifylld med meritförteckning och referensnummer till Skellefteå kommun, Kommunledningskontoret, Personalavdelningen, 931 85 Skellefteå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00