OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Karlstad och Visby.
Kunden är en man i 70-års åldern bosatt i Sollebrunn. Jobbet innebär att du jobbar hemma hos kund där du hjälper honom med alla hans personliga behov och sysslor. Han är intresserad av bland annat korsord och frågesport.
Kunden söker just nu en personlig assistent till sitt team, passen innebär att du jobbar dygn med jour. Du som söker bör vara flexibel, lyhörd och se till kundens behov. Har du en undersköterskeutbildning är det ett plus, samt erfarenhet av personlig assistans sedan tidigare
Men stor vikt läggs på personkemi och lämplighet.
Anställning:
-Timanställning/Visstid så länge uppdraget varar
-Timlön/Individuell lönesättning
-Kollektivavtal-Vårdföretagarna
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Att jobba som personlig assistent är ett givande och roligt arbete där det krävs ansvarstagande, tålamod och stor flexibilitet hos dig som assistent. Du jobbar utifrån kundens behov och är personens förlänga arm hemma och ute i samhället.
Välkommen att ansöka och berätta för oss varför just du passar till denna tjänst.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74