Personliga assistenter sökes som timvikarie till kvinna i Överkalix!

Personliga assistenter sökes som timvikarie till kvinna i Överkalix!

Arbetsbeskrivning

Vi på Humana söker nu timvikarier som vill arbeta med en kvinna i 60-års åldern boendes i Överkalix.

I rollen som personlig assistent kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.





Om tjänsten

Vår kund är en kvinna i 60-års åldern som har MS, och till henne söker vi nu dig som är intresserad av att jobba som timvikarie. Som timvikarie jobbar du vid ordinarie assistenters frånvaro.

Arbetstiderna är förlagd som dygnspass. 07.00-07.00. (Väntetid mellan 01:45-07:00).



I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:

- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 

- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader





Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie. Dygnspass 07.00-07.00. (Väntetid mellan 01:45-07:00).

Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: Datum för beräknad första anställningsdag är omgående eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar anställningsformen "timanställning".



Vem är du?

Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar, samt kan ta egna initiativ.



För denna tjänst krävs det att du:

- Har B-körkort

- Har tillgång till bil

- Tål pälsdjur. Katt finns i hemmet.



Det är även meriterande om du har:

- Erfarenhet av en liknande roll



En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.



Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.


För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 


Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 november 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Resurs till Björkdungens föräldrakooperativ

24 november 2024

24 november 2024

24 november 2024

Spansktalande Personlig Assistent Sökes

24 november 2024