OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Vår övergripande vision är Ett gott liv i en hållbar och växande kommun och våra arbetsplatser präglas av sammanhållning och samarbete. Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar. Att arbeta i en mindre kommun har många fördelar; närheten mellan människor ökar, liksom möjligheterna att påverka och vara delaktig i kommunens utveckling.
Vi söker just nu nya medarbetare till vårt team av personliga assistenter!
Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som personlig assistent är ett omväxlande och roligt arbete som innebär att du ska vara ett stöd och hjälp i brukarens dagliga liv och bistå vid vardagssysslor i och utanför hemmet. Arbetsplatsen är i brukarens hem eller där brukaren vistas.
Uppdraget som personlig assistent innefattar att utifrån LSS-beslutet skapa möjligheter att leva som andra i samhället genom delaktighet, självständighet och normalisering. Den personliga assistenten ska stödja, vägleda och motivera den enskilde i det dagliga livet i syfte att bibehålla och utveckla dennes förmågor. Målet med uppdraget är att stärka den enskildes tilltro till sin egen förmåga, så att förutsättningar skapas för utveckling, trygghet och struktur i vardagen.
Arbetsuppgifterna som personlig assistent är varierande, det är bland annat sysslor som normalt förekommer i ett hem, att vara behjälplig med personlig omvårdnad eller följa med på fritidsaktiviteter. Du måste vara lyhörd för brukarens behov och vara beredd att satsa på ett arbete som kräver stort personligt engagemang. Ditt arbete som personlig assistent är av stor betydelse för att förbättra livskvalitén för våra brukare och stödja dem i att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet kräver empati, tålamod och flexibilitet, samt förmåga att anpassa sig till varje brukares unika behov.
Tjänsten är en deltidstjänst på 80% med möjlighet till högre sysselsättningsgrad.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har omvårdnadsutbildning eller tidigare erfarenhet av arbete inom omvårdnad. Erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och erfarenhet av NPF är också meriterande. Saknar du relevant utbildning men har ett stort intresse för omvårdnadsarbete är du också välkommen att skicka in din ansökan då utbildning inte är ett krav.
För att lyckas i rollen som personlig assistent bör du vara trygg, lyhörd och sätta brukarens behov i centrum. Vi söker dig som är pålitlig, ansvarsfull och har en social empatisk förmåga. Andra viktiga egenskaper som vi efterfrågar är en mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att följa de riktlinjer och rutiner som finns. God kommunikativ förmåga är också viktigt samt att du har god förmåga att hantera det svenska språket, både i tal och skrift. Stor vikt i rekryteringen läggs vid personlig lämplighet.
Du bör ha en god datorvana då vi arbetar i olika datasystem och dokumenterar löpande. Vi vill även att du har körkort och tillgång till bil då vi har brukare i kommunen som bor på landsbygden.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534