OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu tre personliga assistenter som vill arbeta med en härlig man boende i centrala Kumla. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en man på 62 år boende i Kumla.
Han gillar raggarmusik och raggar kulturen och ser gärna att du som söker delar detta intresse. Han har även ett intresse för ufon och det övernaturligt.
Kunden tycker om att skratta mycket och är väldigt skämtsam så han söker dig med humor och glimten i ögat.
Han har efter en stroke blivit förlamad och sitter i rullstol.Efter hans stroke tappade han även talet ochkommunicerar numera med hjälp av en pekplatta. Du som jobbar hos honom kommer få delegering för att kunna utföra vissa moment. Kunden får mat via sond.
Som personlig assistent hos denna kund kommer du att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hans vardag, som bland annat påklädning och personlig omvårdnad.
Exempel på andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, till exempel köra kunden i hans rullstol under promenader
- stötta och träna kunden kring kommunikation
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Det är också viktigt att du kan anpassa dig efter kundens tempo, därför ser vi gärna att du är stabil och trygg i dig själv. Med det sagt vill vi ändå att du som söker är en pigg och alert person som tycker om att hitta på saker, framförallt att gå ut på promenader.
Vi ser gärna kvinnliga sökande för denna tjänst. Utöver detta ställer vi krav på goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift då kunden kommunicerar via text.
Har du erfarenhet av en liknande roll sedan innan så är det meriterande! Delar du några av kundens intressen så tror vi att du kommer trivas extra bra i denna roll.
Då det finns husdjur i kundens hem är det viktigt att du som söker inte är pälsdjursallergiker.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker tre personliga assistenter som kan arbeta på schemarad, antingen 56 % eller 45%. Arbetspassen är förlagda under dag/kväll och natt både vardagar och helger.
Arbetstiderna är förlagda kl. 08:00-18:00 och 18:00-08:00.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Anställningen inleds med en tidsbegränsad timanställning så du får möjlighet att prova på arbetet.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult