OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu fyra stycken personliga assistenter som vill arbeta hos vår nyinflyttade kund i Falkenberg - varav en i rollen som arbetsledare. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vem är du?
Vår kund söker dig som är en social, kreativ och initiativrik tjej/kvinna. Du bör vara lyhörd inför kundens behov och har lätt för att anpassa dig efter hennes dagsform. Du har kanske arbetat som personlig assistent tidigare och förstår balansen mellan att du är på din arbetsplats och att du är i kundens hem. Det är av största vikt att du hanterar svenska i tal och skrift. Du får inte vara pälsallergier då katter finns i hemmet. Vår kund röker så du bör inte vara känslig för röklukt. Störst vikt kommer läggas vid personkemin mellan dig och vår kund.
Om tjänsten:
Vår kund är en 36-årig kvinna som flyttade till Falkenberg 1 september. Vi kommer skapa en helt ny arbetsgrupp som arbetar hos kund, där tre av tjänsterna ligger på 80-100% och en på 50%. Du kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag såsompersonlig hygien, matlagning, städning samt djurskötsel. Du bör vara i fysiskt god form eftersom lyft och förflyttningar förekommer dagligen. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. I rollen som arbetsledare tillkommer uppgifter såsom att bemanna arbetspass vid annan personals sjukdom, hjälpa till med planering samt delvis vara kontaktperson vid rekrytering med mera.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Tål pälsdjur och röklukt (kund röker inomhus)
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tre tjänster 80-100%, vilket motsvarar cirka tre-fyra 12 timmars arbetspass i veckan. En tjänst 50%, vilket motsvarar 1-2 12 timmarspass i veckan.
Arbetspassen är förlagdadagtid 9:00-20:00 eller kvällstid 20:00-09:00 med 5,45h väntetid på natten både vardagar och helger.
Du ska kunna arbeta både dag/kväll och kväll/natt.Du kommer att ingå i ett arbetsteam med flera assistenter.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar (arbetsledartillägg) sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult