OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu dig som vill jobba som timvikarie hos en av våra kunder i Charlottenberg! Som personlig assistent hos oss på Humana gör du skillnad i människors liv. Tillsammans med oss arbetar du efter vår vision - alla har rätt till ett bra liv.
Är du en person som tycker om att hjälpa andra och som har ett sinne för planering? Då är den här tjänsten något för dig!
Kunden är en äldre rullstolsburen kvinna som tycker om att gå ut på promenader, spela brädspel, sköta om blommor och vara i parken. Som personlig assistent finns du till hands där kundens funktionshinder sätter sina gränser. Det innebär att assistera kunden med vardagliga sysslor såsom att städa, tvätta, handla och bistå vid personlig omvårdnad. Vi tror även att du som söker den här tjänsten har ett gott ordningssinne då kunden behöver hjälp med planering och att komma ihåg vad som ska hända härnäst.
Kunden har ett varierande hjälpbehov, så det är viktigt att du som person är flexibel och lyhörd för när du behöver hjälpa till och när du bör ta ett steg tillbaka.
Vi söker:Dig som är ansvarstagande och lyhörd, som ser vad som behöver göras och ser det som en självklarhet att hjälpa till. Inga förkunskaper inom vården krävs men det är meriterande om du har jobbat som personlig assistent tidigare.
Vi erbjuder:Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.
Varaktighet: Vi söker dig som är intresserad av att jobba som timvikarie under hela året eller sommarvikarier som är intresserade av att jobba extra i sommar..
Arbetstiden är förlagd dag- och nattetid, väntetid ingår. Vardag som helg.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult