OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en 31-årig kvinna som bor i en lägenhet i Märsta, det tar 10 minuter med buss från Märsta station. Hon har ett stort djurintresse och har tidigare arbetat på en hästgård samt har en liten hund i hemmet. Utöver detta så är hon även intresserad av smink och mode. Hon tycker om att vara ute, men gillar även att bara vara hemma och titta på en bra film.
Kunden har ALS och på grund av detta har hon hjälpmedel som bland annat PEG och tracheostomi (track). Under din introduktion kommer du att genomgå utbildning inom detta. Som assistent kommer du vara henne behjälplig med allt som rör vardagligt hushållsarbete, personlig omvårdnad samt att delta i hennes aktiviteter.
Vi söker två assistenter till följande tjänst:
Tjänst 1:
v1 måndag 16-22, tisdag 16-22, torsdag 16-22
v2 måndag 08-16, tisdag 16-22, söndag 08-16
Tjänst 2:
v1 torsdag 08-16, fredag 16-22,
v2 måndag 16-22, torsdag 16-22, fredag 16-22, söndag 16-22
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Cirka 19 h/v. Dubelassistans dygnet runt.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Omgående.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att arbeta med människor och delar du något av kundens intresse för smink, mode, djur och film är det meriterande. Eftersom kunden har dubbelbemanning dygnet runt aktiv tid, så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Som person är du trygg i dig själv, lojal, glad och nogrann i ditt arbete. Vi ser gärna kvinnliga sökande för tjänsten. Persomkemi mellan dig och kunden är viktigast för tjänsten.
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
- ej är allergisk eller rädd för hundar.
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll.
- erfarenhet av PEG.
- erfarenhet av track.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult