OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Östersund!
Vår kund är en äldre rullstolsburen kvinna med stomi, förvärvad hjärnskada och afasi. Hon är en glad och positiv person som tycker om att hitta på olika aktiviteter såsom att handla och läsa tidningen. Hon tycker även om att titta på tv och spela patiens på sin Ipad.
Om tjänsten:
Vi söker just nu dig som är intresserad av en tjänst på ca 67,5%.
Arbetspassen är vanligen förlagda kl 10.00-10.00 (dygn). Väntetid ingår i arbetet med 4,5 timmar per natt.
Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionshindret sätter gränser vilket omfattar till exempel förflyttningar med hjälpmedel, personlig hygien samt vardagssysslor.
Vem vi söker?
Vi tror att du som söker tjänsten är lugn, lyhörd och utstrålar en personlig mognad. Tidigare erfarenhet av vård, omsorg och/eller personlig assistans ser vi som meriterande.
-Hundar finns i hemmet så det är ett krav att du inte är pälsdjursallergiker
-Kunden är rökare (dock ej inomhus) så det krävs att du som assistent tål att vistas med cigarettrök
Vi ser gärna kvinnliga sökanden och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Ansökan:Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult