OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker nu personliga assistenter till en kvinna i 60-årsåldern boendes i Saltsjöbaden. Vår kund har ett hjälpbehov dygnet runt till följd av MS. Vi tror att du precis som hon har en positiv attityd och ser möjligheter istället för problem och att du är ordningssam. Du kommer vara hennes förlängda armar och ben och hjälpa till med hushållet, hygien, förflyttningar mm.
Vi vill att du som söker tjänsten är en ödmjuk, respektfull och positiv person som liksom hon har humanistiska värderingar. Det är viktigt att du är flexibel och kan anpassa dig till kundens behov liksom att du är stöttande och uppmuntrande eftersom arbetet innebär att hjälpa till mycket med vardagsträning i hemmiljö.
Du är en lugn och stabil person med glimten i ögat och sinne för humor och det är viktigt att du inte är pälsdjursallergiker då det finns en hund i hemmet. Du ska ha goda kunskaper i svenska och vara lyhörd då kunden har begränsad kommunikationsförmåga.
Det är viktigt att du är en flexibel person som kan anpassa dig till kundens behov samt även kunna hålla dig i bakgrunden då det är kunden som bestämmer vad som ska göras på dagarna. Vi ser gärna kvinnliga sökande som helst fyllt 30 år och stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Erfarenhet av vård- assistans- och omsorgsarbete är meriterande.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: 2 tjänster ca 50-75 % Varierande dag, kväll och helg, möjlighet att påverka sitt schema till viss mån. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Start 1 februari, viss introduktion kan ske under januari enligt överenskommelse
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig