OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana söker nu assistenter till vår nya kund i Umeå!
Vår kund är en glad och positiv kvinna som är 68 år. Hon är dement och behöver därför hjälp och tillsyn av sina assistenter med allt inom hennes vardag.
Kunden gillar allt från matlagning, bakning och pyssel i hemmet, lyssna på musik och promenera.
Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 81%. Arbetspassen är förlagda mellan 8-22 på både vardagar och helger.
Vi söker även dig som är intresserad av att jobba som timvikarie. Som timvikarie kommer du att hoppa in och jobba vid ordinarie assistenters frånvaro ex. sjukdom och semester.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning, övriga hushållssysslor och personlig hygien.
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter i och utanför hemmet, t ex promenader.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.
Vi ser att det är meriterande om du som assistent:
- Har erfarenhet av en liknande roll
- Är lugn och trygg som person
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på både vardagar och helger. 81%.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:2022-11-01. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
Att jobba på Humana
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult