OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Nu söker vi personliga assistenter till en av våra kunder i Enskededalen. Vår kund är en man på 62 år.Han ärhalvsidesförlamad efter en stroke. Som personlig assistent till honom kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser.
Om tjänsten:
Arbetsuppgifterna omfattar stöd med det mesta i vardagen som bland annat omsorg, hygien och att sköta hemmet. Du följer med påexempelvis vårdbesök och på daglig verksamhet. Du är även ett aktivt stöd för kunden i hans träning i hemmet vid enklare övningar.Dessa moment förekommer dagligen och därför är det bra om du har erfarenhet av sjukgymnastikträning. Flera förflyttningsmomentförekommer vilket gör att du behöver vara fysiskt stark och med fördel är lång för att kunna stötta på bästa sätt.
Vad vi kan erbjuda dig:
Vi sökertvå personer på varsin tjänst på 90%.
V.1 Mån-Fre 7.30-15
V1. Mån-Fre 15–22
V.2 Mån-Fre 7.30-15
V2 Mån-Fre 15–22
Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Vem vi söker:
Du som söker tjänsten har egenskaper som flexibilitet, lyhördhet och ordningssamhet. Du behöver vara entusiasmerande för attkunna stötta kunden samt vara lugn och tålmodig. Du ser till att saker blir gjorda och tar ansvar då vardagliga rutiner är vid storvikt. Vi ser även gärna att du har undersköterskeutbildning alternativt erfarenhet av vård och omsorg och är såväl fysiskt sommentalt stark. Kunden har vissa talsvårigheter så du behöver behärska svenska språket flytande i tal och skrift. Du behöver även kunna uppvisa ett giltigt registerutdrag.
För att bli aktuell krävs följande:
-Du trivs med att sköta hemmets vardagliga sysslor
-Du trivs bra med struktur och rutiner
-Du har god fysik för att kunna genomföra förflyttningar och för att kunna hjälpa kunden med hans träning
-Du är flexibel och kan hoppa in extra vid behov
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstid/Tjänstgöringsgrad:Vardagar dagtid och kväll. 90%.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Vi ser gärna att du har möjlighet till inskolning så snart som möjligt.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult