OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent hos en glad och aktiv 7-årig tjej, då är detta något för dig!
Hos vår kund kommer du som personlig assistent få vara en del av mycket skoj och bus i vardagen. Både kunden och hennes familj är aktiva och tycker om att hitta på olika roliga aktiviteter, så du som assistent kommer i ditt arbete få följa med på utflykter som till exempelt bad, fiske, åka på lekland, roliga cykelturer, lekparker med mera.
Din roll som personlig assistent hos kunden är att vara behjälplig i vardagen där funktionsnedsättningen sätter gränser för henne. Det innebär att du kommer stötta upp vid bland annat personlig omvårdnad, förflyttningar och vid måltider.
Vem vi söker:
Vi söker dig som har kvar ditt barnasinne och som är van att ta ansvar i ditt arbete. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med barn eller inom omvårdnad, men det är inget krav för tjänsten då du får lära dig rollen på plats hos kunden. Som person är du påhittig och kan ta egna initiativ samtigtigt som du kan vara lugn och lyhörd i arbetet.
För att bli aktuell för tjänsten krävs följande:
-Du kommunicerar tydligt på svenska, både i tal och i skrift
-Du har körkort samt tillgång till bil
-Du tål alla sorters djur
Om tjänsten:
Tjänst 1: är på 50% med ett rullande schema och vi tillämpar anställningsformen SLUV "Så länge uppdraget varar".
Tjänst 2: är en tjänst för arbete på helger med nattpass och vi tillämpar anställningsformen SLUV "Så länge uppdraget varar".
Tjänst 3: ett vikariat mellan 6 veckor - 3 månader med start 16/09.
Vi söker även timvikarier som kan arbeta extra vid behov, till exempelt vid sjukluckor eller plannerad ledighet.
Arbetspassen är på en rullande schemarad varierande både på vardagar och helg. Du arbetar hos kunden utanför skoltid så dagspassen kan antingen vara vardagar mellan kl.15-20:00 eller kl.08-20:00, beroende på om kunden är i skolan eller inte. Arbetspass på helger är mellan kl.10-18:00
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående, eller enligt överenskommelse.
Att tänka på inför din ansökan
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.
För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult