OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Humana en personlig assistent på 50% till en av våra kunder på Frösön i Östersund!
Vår kund är en glad 27-årig tjej som har en utvecklingsstörning samt epilepsi och autism. Som personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket till exempel innebär kommunikation, personlig hygien och att följa henne på olika aktiviteter.
Om tjänsten!
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 50%, där det finns möjlighet att arbeta mer vid behov samt assistenter som är intresserad av att jobba som timvikarie. Som timvikarie arbetar du vid ordinerie personals frånvaro, till exempel vid sjukdom och planerad ledighet.
Vår kund är i behov av god struktur, tydlig kommunikation och ordning i vardag och omgivning. Arbetet omfattar vanligt förekommande rutiner inom assistans så som omvårdnad och hygien, medicinering, vårdkontakt och läkarbesök samt mat- och hushållssysslor. Utöver det kommer du att vara delaktig i att skapa förutsättningar för en meningsfull vardag utifrån kundens önskemål där intressen ligger inom kreativt skapande och pyssel i hemmet.
Som assistent kommer du ansvara för att:
- Skapa god struktur i vardagen samt en översiktlig dag- och veckoplanering över aktiviteter.
- Vara initiativtagande till att kundens önskemål av aktiviteter genomförs samt att de dagliga arbetsuppgifterna i hemmet utförs.
- Föra en god dialog med kunden för att säkerställa att aktiviteter och behov tillgodoses.
- Kundens vårdbehov och dagliga rutin tillgodoses efter önskemål.
Vem vi söker!
Vi tror att du som söker tjänsten är lyhörd, mogen, tålmodig, lekfull och initiativrik. Vi ser gärna att du som söker tjänsten uppfyller följande punkter:
- Du är rökfri.
- Du är simkunnig då vår kund går i simskola.
- Du kan uppvisa ett godkänt utdrag från belastningsregistret
- Du är en solidarisk och trygg person vars ambition och drivkraft ligger i att arbeta med människor ur ett vårdperspektiv för att skapa meningsfullhet, en trygg vardag och god omsorg.
- Du besitter kunskap och förståelse för vad arbetet som personlig assistent innebär och har erfarenhet av omvårdnad, hjälpmedel och medicinering.
- Du demonstrerar en god förmåga att arbeta självständigt och besitter en förmåga att skapa god struktur, har ett gott ordningssinne samt en lösningsfokuserad inställning
- Du är initiativtagande och driven till att projekt och uppgifter genomförs.
- Du är en teamarbetare med erfarenhet av att arbeta i en dynamisk miljö och känner dig komfortabel att samarbeta med andra.
- Du uppvisar integritet, diskretion och hänsynsfullhet gentemot kundens identitet och hem.
- Du är benägen att vara följsam för förändringar samt lyhörd inför kundens mående, behov och önskemål.
- Du har en god kommunikativ förmåga och finner det lätt att ta in rutiner och ny kunskap.
- Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av autism, epilepsi och kommunikationssvårigheter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att använda tecken som stöd och PECS-bilder eftersom vår kund saknar talförmåga.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande arbetstid - Dag, Kväll, Natt, Helg. Tjänsten är på 50% och vi tillämpar anställningsformen "så länge uppdraget varar" samt timanställning.
Arbetstiderna kan se ut enligt följande: kl. 08:00-17:00, 08:00-19:30 eller 08:00-21:30 och kl. 08:00-08:00 eller 12:00-08:00. Arbetstiderna för schemaraden är flexibla och kan anpassas något ifall det behövs.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: 2023-06-01, eller enligt överenskommelse.
Ansökan: De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Entligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/
Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult