OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana söker nu personliga assistenter åt två av våra barnkunder i Örnsöldsvik!
Våra barnkunder är två flickor i 12 års-åldern som är tvillingar.
Du som assistent kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i deras vardag, som till exempel att varabehjälplig vid aktiviteter både inom och utomhus, vid måltider och personlig hygien.
Om tjänsten
Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på ca 77,5%.
Vi söker även dig som är intresserad av att jobba som timvikarie. Som timvikarie hoppar du in och jobbar vid ordinarie personals frånvaro.
Under dagtid så går flickorna i skola, och där har dom inga assistenter med sig. Du som assistent kommer att börja vid ca.14.30 och sedan sluta nästa dag vid 8.00 på morgonen. Under natten är det väntetid mellan 22-03, och resterande timmar är aktiv tid.
Du som assistent jobbar den större delen av tiden endast med en av flickorna, då den andra flickan endast behöver ha med sig en assistent till och från skolan i taxin.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattid under både vardag och helg. Ca 77,5%.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: 1/7, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så länge uppdraget varar" samt timanställning.
Vem är du?
Vi söker dig som är ansvarstagande, initiativtagande och har barnasinnet kvar då mycket bus och lek förekommer på arbetstid. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande är om du:
- Har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annat vårdyrke
- Har tidigare erfarenhet av jobb med barn
För att du ska kunna bli aktuell i rekryteringen krävs:
-Att du beställer efter ett polisregisterutdrag eller redan har ett hemma
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult