Arbetsbeskrivning
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om jobbet
Vi söker dig som brinner för att skapa trygghet, förtroende och livskvalité och vill arbeta som personlig assistent.
I Uddevalla arbetar vi utifrån kommunens värdegrund öppenhet, respekt och professionalitet. Som personlig assistent hos oss arbetar du tillsammans med enhetschef och övriga personliga assistenter enligt de mål och riktlinjer som finns för verksamheten.
Vi söker 6 tillsvidareanställda personliga assistenter till ett nytt uppdrag hos oss. Arbetet kommer utföras hos en brukare med en förvärvad hjärnskada som har personlig assistans dygnet runt.
Vi söker 4 assistenter till tjänstgöring dag och kväll samt 2 assistenter till vaken natt. Samtliga tjänster innefattar arbete varannan helg. Ensamarbete förekommer under större delen av dygnet.
Arbetsuppgifter
- Du ska utifrån personens behov ge stöd i den enskildes vardag och arbeta utifrån personens beslut, den individuella genomförandeplanen och rutiner.
- Stödet kan röra alla delar som hör livet till tex. personlig omvårdnad, kommunikation, matlagning, tvätt, städ och olika aktiviteter både i och utanför hemmet.
- Delegerade HSL -insatser samt social dokumentation ingår i arbetet.
- Samarbete med företrädare och andra professioner runt den enskilde ingår i uppdraget.
Vem söker vi?
- Du har ett lugnt bemötande och förmåga att arbeta självständigt.
- Du är flexibel och har lätt för att ställa om dig till olika förutsättningar och situationer.
- Du är ansvarstagande, tålmodig och lyhörd.
- Du har god samarbetsförmåga.
För dig är det också självklart att ha ett professionellt bemötande och sätta brukaren i fokus. Då det vid vissa tillfällen förekommer pälsdjur på arbetsplatsen bör du inte vara pälsdjursallergiker. Det läggs stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering.
Kvalifikationer
- Du ska ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.
- Goda datorkunskaper.
- I tjänsten kommer det ställas krav på att du har tillräcklig kompetens och färdighet för att motta ett flertal delegeringar enligt HSL.
Erfarenhet inom omvårdnad och gymnasial utbildning inom vård och omsorg är meriterande. Meriterande är också erfarenhet av diabetes och förvärvad hjärnskada. Körkort är meriterande men inget krav.
Övrigt
Urval kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer kommer främst ske under vecka 2-4 i januari 2025. Vid denna rekrytering kan provanställning komma att tillämpas.
__________________________
För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning.
Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor