OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad, omtänksam och kärleksfull person som brinner för att göra livet bättre för andra? Då är du varmt välkommen till vår fantastiska assistentgrupp kring vår glada lilla tjej.
Som assistent till vår 16-åriga dotter med omfattande flerfunktionshinder kommer du få möjlighet att lära och utveckla dina kunskaper och erfarenheter av vård- och omsorg, träning och sjukgymnastik, kommunikation, hjälpmedel med mera. Men framförallt kommer du att få känna hennes glädje och tillgivenhet och få en bästa kompis genom att du gör livet så mycket roligare och bättre för henne. Trots att hon fått så svåra förutsättningar så är hon oftast nöjd och glad över vad hon har.
I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa vår dotter med allt i hennes vardag, tex matning, hygien, av- och påklädnad, träning och sjukgymnastik, förflyttning med hjälp av liftar och rullstol samt göra lekfulla och roliga aktiviteter tillsammans. Arbetet innebär även medicinering, inhalering, omhändertagande vid epileptiska anfall och att vara uppmärksam på hennes allmäntillstånd och dagsform. Arbetsplatsen är där vår dotter vistas, dvs i vårt hem, i skolan och på utflykter med familjen.
Introduktion och upplärning kommer att ingå i arbetet och sker i hemmet. Löpande utbildning kommer också ske.
Vem är du?
Vi söker dig som är engagerad, omtänksam, kärleksfull, barnkär, lyhörd, noggrann och ansvarsfull. Det allra viktigaste är dina personliga egenskaper och din vilja att hjälpa människor och särskilt barn men också att du har en god fysisk och mental hälsa , du talar och skriver svenska flytande, du är rökfri.
Det är inget krav men det är bra om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg eller som personlig assistent. Det är önskvärt att du ser detta jobb som långsiktigt eftersom du och vår dotter behöver tid tillsammans för att lära känna och känna tillit till varandra, vilket är en förutsättning för en framgångsrik assistans.
Du ska kunna visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Se nedan länk där du hittar hur du beställer, vilket du bör göra omgående då handläggningstiden kan vara upp till 2 veckor.
Tjänsterna:
Tjänst 1:
v1 måndag 15-21, torsdag 07-16
v2 måndag 15-21, tisdag 15-21, torsdag 07-16
Tjänst 2:
v1 tisdag 07-16, onsdag 15-21
v2 tisdag 07-16, torsdag 15-21, fredag 15-21
Det är önskvärt att du också är flexibel och ibland kan hoppa in vid behov, till exempel vid annan assistents sjukdom eller ledighet.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Tillträde: Omgående
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult