OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu två personliga assistenter som vill arbeta med en man i 50-årsåldern, bosatt i Stockholm. I rollen kommer du att göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Du kommer att hjälpa kunden, som har ALS och behöver assistans dygnet runt, med allt som kan tänkas uppkomma i hans vardag, till exempel på- och avklädning, hygienmoment och städning. Han använder andningsmaskin och sitter i rullstol.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:
Tjänsterna är på cirka 80%. På helgerna jobbar man dubbelpass 08:00–22:00.
Tjänst 1: En aktiv natt tjänst på ca 80% kl 22-07, vardagar plus varannan helg
Tjänst 2: Dag/kväll: Antingen 07:00–15:00 eller 15:00–22:00, vardagar samt var tredje helg.
Varaktighet: Så länge uppdraget varar
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående efter överenskommelse
Vem är du Vi söker dig som jobbar med hjärtat och är noggrann, då kunden gillar att ha ordning och reda hemma. Du är självgående och kan se när vissa saker behöver göras, till exempel städa och tvätta. Du bör ha en viss styrka för att klara av förflyttningar. För att vara aktuell behöver du ha erfarenhet av personlig assistans, och det är meriterande om du har jobbat med ALS tidigare och är van vid att hantera andnings- och hostmaskin.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Har tidigare erfarenhet från vård och omsorg eller som personlig assistent
- Inte är allergisk eller rädd mot hundar
- Kommunicerar tydligt på svenska, både i tal och i skrift
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult