OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Agnesberg, Göteborg. Vår kund är en man i 20-årsåldern som är rullstolsuren efter en olycka. Som personlig assistent hos kunden kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser då kunden enbart har en fysisk funktionsnedsättning.
Dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med allt som dyker upp i vardagen. Arbetet består av att hjälpa till med de vanliga grundläggande behoven samt att följa med kunden vid olika aktiviteter. Det är ett stort plus om du som assistent är intresserad av träning och rehabilitering!
Du som söker en person som är peppande och motiverande och har förmågan att drivas av uppsatta mål. Egenskaper som önskas är att du som söker är positiv, lyhörd och flexibel och drivs av att arbeta tillsammans med andra människor.
Vår kund ser gärna att ni har liknande intressen för att ni ska trivas så bra som möjligt tillsammans. Är du i ungefär samma ålder som kunden själv är det ett stort plus! Han är bland annat intresserad av träning, musik, film och dataspel och hoppas att du som söker delar hans intressen.
Du som söker får gärna ha erfarenhet från yrket som personlig assistent. Det är dock inte ett krav då det viktigaste är att du och kunden har personkemi och fungerar väl ihop!
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid/Varaktighet:
Vi söker två personer som kommer att arbeta 75%, du arbetar då 30 timmar aktiv tid i veckan.
Vi söker två personer som kommer att arbeta 55%, du arbetar då 22 timmar aktiv tid i veckan.
Passen är förlagda:
- måndag-torsdag 08-23
- fredag 08-00
- lördag 10-00
- söndag 10-23
Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform - så längre uppdraget varar samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Preliminärt datum är satt till mitten av november, det kan dock komma att senareläggas. Intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig