Personliga assistenter till en flicka i Bandhagen

Personliga assistenter till en flicka i Bandhagen

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 90 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor.
Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten.
Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?
Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar. Är du en ansvarsfull och engagerad person, gärna med erfarenhet inom vård och omsorg? Vill du dessutom göra skillnad i en annan människas vardag? Sök då tjänsten som personlig assistent.
Om dig
Vi söker dig som brinner för att arbeta inom omsorg och särskilt med barn samt vill verka för att hjälpa en liten flicka att genom sin assistans försöka leva ett så självständigt liv som möjligt. Du skall vara driven, villig till att förändra då det är ett nystartat uppdrag. Därför kommer vi arbeta tillsammans för att bygga upp ett fungerande team. Du bör vara lyhörd, tålmodig i ditt bemötande med kunden och samarbetsvillig. Vi söker helst dig med erfarenhet av personlig assistans. Undersköterska utbildning är meriterande. Erfarenhet av personer med omfattande fysiska begränsningar samt erfarenhet av att hantera epilepsianfall är också meriterande, men främst söker vi dig som brinner för detta yrke och som har ett gott hjärta. Vi ser helst att du är kvinnlig och mellan 28 – 45 år. Kunden färdas ibland med bil och B- körkort är därför meriterande.
Krav
Du får absolut inte lov att vara rökare. Lyft förekommer. Så du bör helst inte ha några rygg eller nackbesvär.
Om kunden
Kunden är en liten flicka på 5 år som har omfattande fysiska funktionsnedsättningar. Hon har epilepsi, en cp skada och är mycket begränsad i sin motorik. Hon bor hemma med sin mamma och pappa. Kunden tränar mycket och jobbar aktivt för att försöka förstärka sin motorik. Kunden går även ut på promenader och det förekommer en del vårdbesök för regelbundna kontroller. Kunden har en del hjälpmedel. Kunden gillar att lyssna på musik och titta på sina barnprogram som hon tycker om. Kunden tycker om att leka med leksaker också.
Om tjänsten
Vi söker två personal. En tjänst på 100% och en på 25%. Den på 25% har möjlighet att arbeta hos en annan kund i Älvsjö om rätt erfarenhet och meriter finns. Tjänsterna innebär både kvälls och helgarbete men inga nätter.
Din ansökan ska innehålla dels ett CV och dels ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten, vem du är som person och vilka erfarenheter och utbildningar du har som är värdefulla i rollen som personlig assistent.
Intresserad?
Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag! Då dettta är ett uppdrag hos en barnkund krävs det ett utdrag ur belastningsregistret.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


25 november 2024

Personlig assistent i Gnarp

25 november 2024

Personlig assistent, behovsvikarie

Personlig assistent, behovsvikarie

25 november 2024