OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven person som gillar utmaningar och vill ha ett omväxlande arbete? Är du van att ta eget ansvar och arbeta självständigt? Då ska du söka dig till oss. Nu söker vi söker två personliga assistenter till vår funkpoolsverksamhet.
Funkpoolen är en verksamhet som stöttar ordinarie verksamheter med personal vid sjukdom, frånvaro eller andra behov. Vi är 50 medarbetare som arbetar inom personlig assistans, LSS, socialpsykiatrin och arbete och aktivitet. Du blir anställd i Funk Pool LSS enhet 11 som tillsvidareanställd. Du tillhör området personlig assistans men kan vid behov hoppa in på enhetens andra områden.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt största fokus är att ge stöd till individer från barn till vuxna i deras dagliga liv. Här jobbar du skapande för att ge goda förutsättningar utifrån deras individuella behov, vilket kan ske i bostaden, på daglig verksamhet eller i andra aktiviteter. Typiska arbetsuppgifter du utför är personlig omvårdnad, sjukvårdande uppgifter, uppgifter i hemmet och sociala aktiviteter. Den här rollen kan vara både fysiskt och psykiskt krävande och du kan möta utmanande beteenden hos dem du hjälper och stöttar. Ett grundschema finns men kan ändras med mycket kort varsel, både arbetstider och arbetsplats. För dig som trivs med ett omväxlande arbete både vad gäller brukare och arbetsplats är den här rollen både utvecklande och stimulerande. Hos oss får du använda alla dina kunskaper och erfarenheter varje dag och genom arbetet utvecklas du ännu mer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som ser glädjen i att få vara med och påverka andra människors livssituation. Du har minst två års erfarenhet av arbete med personer som har autism, psykisk sjukdom, fysisk nedsättning, förvärvade hjärnskador och/eller utvecklingsstörning och en avslutad gymnasieutbildning. För att klara ditt uppdrag behöver du ha erfarenhet av omvårdnadsarbete och medicindelegering. Du behöver även ha B-körkort för manuell växellåda då bilkörning i tjänsten förekommer. Det är positivt om du är utbildad undersköterska och har jobbat i journalsystem som till exempel Viva.
Personliga egenskaper väger tungt för tjänsten. Du trivs i en arbetsmiljö där ändrade förutsättningar kan ske snabbt. Till exempel kan arbetstider och arbetsplats ske med mycket kort varsel. Du behöver därför vara anpassningsbar och har förmåga att snabbt sätt dig in i nya arbetsuppgifter och miljöer. I rollen möter du många olika individer varje vecka och nya kollegor på de olika enheterna du placeras på. Du behöver därför vara van att arbeta självständigt och kunna ta till dig instruktioner, både skriftligt och muntligt. Som person är du är trygg, stabil och lugn med en förmåga att se vad som behöver göras.
Registerutdrag krävs för arbete i våra verksamheter.
ÖVRIGT
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor