OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta med enkille på 30 år boendes i Bjursås utanför Falun. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi söker nu personliga assistenter som vill jobba som timvikarier. Arbetstiden är dag, kväll och vaken natt, kunden har dubbelassistans dygnet runt.
Kunden är en glad och aktiv kille på 30 år med autism och utvecklingsstörning. Han har inget språk utan jobbar efter bildscheman,så ett plus är om du har erfarenhet av detta.
Dina arbetsuppgifter blir att hjälpa till med allt som kan förekomma i mannens vardag. Detta innebär hygien, daglig skötsel av hem samt matlagning. Du följer med på dagligverksamhet och även på aktiviteter som simhallen, bowling och promenader.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader och aktiviteter
- Stötta och träna kunden kring kommunikation
Vem är du?
Assistenten som vi söker ska vara en man. Du ska vara trygg i dig själv,lugn,och ha bra tålamod då kunden kan vara utåtagerande.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Har B-körkorteller bor så du kan ta dig med kollektivtrafik
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av en liknande roll
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Arbetstiden är dag och nattpass. Vaken natt.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Tidsbegränsad anställning, timanställning.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordisktomsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobbasom personlig assistenthos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankIDoch godkänner att använda ditt BankIDi tjänsten.
För arbete hos denna kund vill vi att du beställer ett registerutdrag och lämnar till oss vid anställningens start.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult