Personliga assistenter till kund, Färjestaden

Personliga assistenter till kund, Färjestaden

Arbetsbeskrivning

Personlig assistent
På Assistanspoolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.
Företaget har idag ca 80 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose varje persons unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid att vårt bemötande ska utifrån från ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?
Roll och uppgift:
Att arbeta som personlig assistent innebär att ingå i ett sammanhang och i ett samarbete som bidrar till att en annan människas vardag fungerar.
Är du en ansvarsfull och engagerad person, gärna med erfarenhet inom vård och omsorg? Vill du dessutom ha ett roligt och stimulerande arbete, där du får möjlighet att göra skillnad i en annan människas vardag? Sök då tjänsten som personlig assistent!
Vi söker nu en personlig assistent åt en 47-årig man med down syndrom. Kunden bor i egen lägenhet i ett hus med tre andra brukare. Detta boende kallas Solgläntan och har funnits i 25år.
Du som personlig assistent ska vara en hjälpande hand i det dagliga livet. Kundens intresse är exempelvis att cykla, promenader och allmänt sportintresserad. Vi ser gärna att du delar något eller flera av dessa intressen. Eftersom kundens tal är begränsat är det av stor vikt att du har mycket god svenska. Du som söker ska enligt kundens önskemål vara rökfri. Körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, därför ser vi gärna att du bifogar ett personligt brev till din ansökan där du berättar mer om dig själv som person.
Utbildning: Utbildning som undersköterska, personlig assistent, eller inom barn och fritid är önskvärt. Gärna tecken som stöd. Körkort. Erfarenhet av att ha arbetet som personlig assistent är önskvärt.
Erfarenheter: Erfarenhet av att ha jobbat med personer med olika funktionsnedsättningar.
Personliga egenskaper: En personlig mognad och trygghet. Stabil och konsekvent i sitt tänkande. Kan sätta gränser när och där det är befogat. Vara flexibel dessutom behöver man vara lyhörd och konsekvent.
Arbetstider: Dag och kvällspass på ett rullande 6-veckors schema med varannan helg. Tjänsten är ca 80-90%.
Intresserad? Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kalls till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten ska tillsättas den 18/5.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 18 maj 2020

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb