Personliga assistenter till kvinna i Bålsta!

Personliga assistenter till kvinna i Bålsta!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna som är bosatt med sin man i Bålsta!

I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.


Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Bålsta. Vår kund är en kvinna på 52 år som bor med sin man. Kunden har MSA-P ( Atypisk Parkonism) , sitter i rullstol och behöver hjälp med allt i den dagliga livsföringen och har en aktiv fritid. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel omvårdnad, förflyttningar, hushållsarbete, ledsagning samt matlagning.


Vi söker två personliga assistenter till följande tjänster:


Tjänst 1:

Ojämn vecka: Tisdag 20.00-08.00 (väntetid 5,5 timmar) , Onsdag 22.00-08.00, Fredag 20.00-08.00 (väntetid 5,5 timmar), Lördag. 10.00-21.00.

Jämn vecka:Torsdag 20.00-08.00(väntetid 5,5 timmar)



Tjänst 2:

Ojämn vecka: Torsdag 20.00-08.00 (väntetid 5,5 timmar).

Jämn vecka: Tisdag 20.00-08.00 (väntetid 5,5 timmar), Onsdag 22.00-08.00 (väntetid 5,5 timmar), Lördag 10.00-21.00. 



Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och mer information fås vid en eventuell intervju.


Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 22 timmar/vecka med 11 timmar väntetid (sovande jour). 

Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: 20 mars 2023 eller enligt överenskommelse. Anställningen löper så länge assistansuppdraget eller är en tidsbegränsad anställning. 



Vem är du?

Vi tror att du som söker tjänsten:

- Behärskar god svenska i tal och skrift då det är viktigt för kommunikationen med kunden. 

- Är lugn, självgående och lyhörd.

- B-körkort är meriterande men ej ett krav!



En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.



Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 30 maj 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


28 november 2024

Personlig assistent

Personlig assistent

28 november 2024

Personlig assistent

28 november 2024

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

Assistent till ung man i Helsingborg, vikarie.

28 november 2024