OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna boende i Luleå. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vår kund är i behov av två assistenter för timvikariat ca 75-100% med start 1/5. Arbetstiderna är förlagda 7.45-23 på vardagar med 1 timmer och 50 minuter paus samt 8.15-23 på helger med 1 timme och 30 minuter paus.
Om tjänsten
Vår kund är en glad och positiv kvinna som har ett stort intresse för att resa. Hon tycker annars om att vara hemma i sin bostad samt gå promenader. Hon är i behov av assistans efter en hjärnskada och som assistent till henne kommer du hjälpa till med det mesta som kan tänkas uppkomma i hennes vardag. Som assistent kommer du också att hjälpa vår kund med förflyttningar.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardagar och helger Vi tillämpar anställningsformen timanställning.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Datum för beräknad första anställningsdag är 1/5.
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är lugn och glad och som är van vid att ta ett stort ansvar. Du är också lyhörd och inkännande gentemot vår kunds behov.
För denna tjänst krävs det att du:
- har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- är rökfri
- inte har pälsdjur hemma
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
- B-körkort och tillgång till egen bil
Vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult