Personliga assistenter till kvinnlig kund i Umeå

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kunder i Umeå. Vår kund är en kvinna med omfattande hjälpbehov och assistans dygnet runt. Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser, vilket omfattar till exempel personlig hygien, förflyttningar och olika aktiviteter. 

Vi söker assistenter till 3 schemarader, varav två är föräldravikariat.

- En nattjänst på 70,5 % (28h/vecka)  med start omgående.

- En nattjänst på 70,5 % (28 h/vecka) med start 16/1 2017 till och med 31/3 2017.

- En dag-/kvälltjänst på 83 % med sta5rt 10/12 2016 till och med 31/3 2017.

Möjlighet till förlängning finns

Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård, omsorg och/eller personlig assistans. Är du t.ex. undersköterska i grunden eller har annan kompetens inom hälso- och sjukvård är det en stor fördel. Då vår kund har katt i hemmet måste du tåla pälsdjur. B-körkort krävs då viss bilkörning ingår i tjänsten.

Vi tror att du som söker tjänsten har hög integritet, är lyhörd och socialt kompetent med "skinn på näsan". Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du kommer därför att få genomföra ett personlighetstest som skickas till din mail. 

Urvalsprocessen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Mer information fås vid en eventuell intervju.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B-körkort fodras då resor förekommer under arbetstid.

Arbetstid / Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående. Inskolning så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Timlön enligt överenskommelse
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


26 november 2024

14 oktober 2024

25 november 2024