OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker nu 2 personliga assistenter på deltid till en av våra kunder i centrala Göteborg!
Om tjänsten:
Vår kund är en man i 70-årsåldern som för många år sedan drabbades av en stroke. Idag är han vänstersidigt förlamad och saknar känsel på vänster sida. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i vardagen. Arbetet består bland annat av att hjälpa till med de vanliga grundläggande behoven, hushåll samt att vara kunden behjälplig vid olika aktiviteter såsom bad och utflykter (Ledsagning med rullstul) Vår kund har ett stort intresse för ekonomi, politik och sport och han spenderar gärna tid på biblioteket.
Vi söker dig som: Vi söker en man och en kvinna, gärna med tidigare erfarenhet av assistansyrket. Vår kund värdesätter punktlighet och hög arbetsmoral, och vi ser gärna att du trivs i en aktiv och vårdande roll.
Krav:
- Du behärskar svenska i så väl tal som skrift
- B-körkort
- Du ser långsiktigt på ditt arbete
- Utdrag från Polisens belastningsregister (beställs omgående och lämnas i oöppnat kuverttill Humana innan anställning)
Arbetstid/Varaktighet: 2 tjänster på 40%. Du arbetar 2 vardagar i veckan och arbetstiden är förlagd dagtid, 08:00-16:00.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult