Personliga assistenter till ny assistentgrupp

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker tre stycken personliga assistenter till en ny assistentgrupp hos en kvinna i 70-årsåldern med diagnosen MS. Du kommer att hjälpa henne med det mesta i vardagen, såsom personlig omvårdnad, matlagning och hushållssysslor samt dagsutflykter.

Tjänsterna är schemarader på ca 50% vardera där arbetstiderna ligger under dag och kvällstid måndag till söndag.

Du som söker är arbetsvillig, social, öppen och ärlig. Vi utgår från att du är lyhörd inför kundens önskemål samtidigt som du kan ta eget initiativ när så krävs. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom vårdyrket eller som personlig assistent och vi ser gärna kvinnliga sökande. Du kan inte vara rökare.

Respekt och omtänksamhet är nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och ditt sätt att se på yrket som personlig assistent. Vårt uppdrag utgår från kunden och hennes behov och vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vårt synsätt och att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.

För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara. 
 
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B- körkort och tillgång till egen bil är meriterande.
 
 Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Tjänsterna är 3 stycken schemarader på ca 50% och vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar".
 
 Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
 
 Tillträde: Omgående. 
 
 Kontaktperson: Julia Wennerholm


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Deltid/ Deltid 50%
  • Publicerat: 12 januari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024