OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en 26 årig tjej i Falun. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vi söker nu kollegor till vårat team till vår kund i Falun. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie och arbeta vid ordinarie personals frånvaro. Det kommer främst nu i närtid röra sig om att arbeta dagtid men även kväll och helg kan förekomma.
Om tjänsten
Vår kund är en tjej på 26 år med rörelsehinder, utvecklingsstörning och autism. Du kommer vara henne behjälplig med det mesta som kan uppstå i vardagen såsom hygien, på-/avklädning, matsituationer, kommunicering etc. Kunden kommunicerar med bilder.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex daglig verksamhet.
Vem är du?
Du som söker är kvinna och förväntas vara rökfri. Som person är du glad, lyhörd, ansvarstagande samt lätt att samarbeta med.
Tidigare erfarenheter av arbete som personlig assistent samt erfarenhet av autism ses som meriterande men det som vi ser som avgörande är personkemi och förmågan att som assistent kunna anpassa sig till olika situationer. Kunden är intresserad av friluftsliv och vi ser gärna att du delar samma intressen som kunden. Sist men inte minst är det viktigt att du passar in i det redan befintliga arbetslaget som idag arbetar med henne.
Vi ser gärna att du har B-körkort.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikariat främst på vardagar kl 8.00-21.00, även kväll och helgpass förekommer.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse. Vi tillämpar tidsbegränsad anställning.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2020-00-30. (Rekryteringen kan komma att förlängas om vi inte hittat den vi söker. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult