PERSONLIGA ASSISTENTER UPPSALA

PERSONLIGA ASSISTENTER UPPSALA

Arbetsbeskrivning

Hos vår kund i Uppsala finns redan ett härligt team assistenter och engagerade anhöriga. Nu behöver vi stärka upp teamet med ytterligare minst 2 assistenter. Vi söker dig som vill arbeta med människor och ser en framtid som personlig assistent.
Vår kund är en glad kvinna i 30-års åldern som bor i egen lägenhet. Vardagar dagtid är hon på daglig verksamhet. På sin lediga tid tycker hon mycket om att gå promenader, simma, rida och utföra träning – ofta på habiliteringen. Hon tycker också om att vara hemma och pyssla, lyssna på musik och vill ibland göra sig lite extra fin med smink och accessoarer.
Kunden har en CP-skada med utvecklingsstörning och kommunicerar med egna ljud, bildschema och kroppsspråk. Det finns hjälpmedel som rullator, gåstollift, duschstol och arbetsstol.
Om tjänsten
De som arbetar som personliga assistenter hos vår kund har tålamod och är ansvarfulla, samt klarar att följa dagliga rutiner. Kunden behöver din hjälp vid matsituation, hygien, medicinering och dagliga aktiviteter.
Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.
Assistentens roll och erfarenhet
Nu söker vi minst två personliga assistenter som sätter kundens behov i första hand. Du är trygg i dig själv samtidigt lyhörd och positiv. Det viktigaste är ändå att personkemin stämmer mellan kunden och dig. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom assistenter i gruppen ställer upp för varandra vid sjukdom och semester. Vi hjälps åt för kundens bästa.
Meriterande erfarenheter
· Utbildad undersköterska eller arbete som personlig assistent
· Tycker om att utföra fysiska aktiviteter
· B-körkort
Arbetstid/tjänstgöringsgrad
På schema ca 20–30 timmar/vecka
Arbetstiderna är förlagda eftermiddagar, kvällar, helger och skollov.
Start omgående
Kontaktperson
Kundansvarig: Lina Johansson
Tel: 072 – 526 24 92
E-post: rekrytering.lina@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: UPPSALA
Som anställd hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter och kundansvariga våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som anställd hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete.
Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra anställda.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Benjamin Isasson

Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420 076-1753015
Benjamin Isasson

Benjamin Isasson

Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner

Gabriel Guner
019-6090420 070-9562397
Benjamin Isasson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FMF ASSISTANS AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Rörvägen 1
Örebro

Postadress

None
Örebro, 70227

Liknande jobb


15 november 2024

13 november 2024

Vikarier hos man i Rättvik

Vikarier hos man i Rättvik

13 november 2024