OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Om tjänsten
Vi söker en personlig assistent för en 74,6 % tjänst hos vår kund i Landskrona. Arbetspassen är förlagda under alla veckans dagar som dygnspass från kl. 09:00-09:00 med 4 timmars väntetid eller pass från kl. 09:00-17:00. Dubbelassistans förekommer 5 till 6 dagar i veckan och dessa är förlagda mellan kl. 09:00-17:00.
Vår kund är i 34-års åldern och har en utvecklingsstörning och autism. Som person är vår kund en väldigt go och glad kille som lever ett aktivt liv. Han behöver hjälp med allt som kan uppkomma i hans vardag såsom personlig omvårdnad, matlagning, hushållsuppgifter samt att följa med på aktiviteter, exempelvis följa med till simhall. Då vår kund inte har något tal är det viktigt att du som söker tjänsten talar svenska obehindrat och kan vara behjälplig vid kommunikation. Som personlig assistent fungerar du som kundens förlängda arm och det är av vikt att du alltid finns vid kundens sida då han inte får lämnas ensam.
Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårdvana samt erfarenhet av autism. Du bör vara ansvarstagande, lugn och ha en positiv syn på livet. Vår kund tycker om rutiner och vi ser därför att du uppskattar ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du har en god förmåga att anpassa dig efter kundens mående och vardag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att personkemin stämmer.
Arbetstider: Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger som dygnspass kl. 09:00-09:00 med 4 timmars väntetid eller pass från kl. 09:00–17:00. Dubbelassistans förekommer mellan 5–6 dagar i veckan och är förlagda mellan kl. 09:00-17:00. I snitt jobbar du som assistent 29,85 tim/vecka.
Tjänstgöringsgrad: Så länge uppdraget varar.
Lön: Lönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult