OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Verksamheten med Personligt ombud vänder sig till personer med psykiska funktionshinder som upplever att de inte får den hjälp de behöver och har rätt till. Målet med verksamheten är att genom vägledande insatser bidra till ökad livskvalitet och självständighet för den enskilde. Det personliga ombudet kan erbjuda hjälp med kartläggning av behov av vård och service, förmedla kontakt med myndigheter och samordna insatser för den enskilde. Personligt ombud utför inte vård och behandling och övertar inte myndigheternas ansvar. Arbetet innebär även att kontinuerligt informera om verksamheten. Du kommer att ingå i en grupp på tre personliga ombud. Man arbetar aktivt med 10-15 klienter per ombud. Uppsökande verksamhet och hembesök i klientens hem ingår i arbetsuppgifterna. De personliga ombuden sitter i gemensamma kontorslokaler. Regelbunden extern handledning ingår i arbetet. En ledningsgrupp och en referensgrupp bestående av högre chefer, politiker och representanter från intresseorganisationer följer arbetet regelbundet. Det finns ett upparbetat nätverk av personliga ombud i länet och ett större regionalt nätverk i Mellansverige som träffas årligen. Länsstyrelsen anordnar gemensamma utbildningar. KVALIFIKATIONER Personlig lämplighet, mognad och engagemang är viktigt. Lämplig hög-skoleutbildning och eller erfarenhet av psykiskt eller socialt arbete erford-ras. Körkort önskvärt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Utvecklingsenheten Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Naturvetarna/akademikeralliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
Förvaltningschef Mats Collin
026-17 87 74
Förvaltningschef Elisabet Jonsson
026-17 83 20
Kommundirektör Göran Arnell
026-17 80 02
HR-chef Joakim Råberg
026-17 84 96
Sandra Westman
+4618169362