OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se
Vill du ha ett spännande och utmanande arbete där du får hjälpa personer till att få rätt vård, stöd och service? Då är du välkommen att läsa vidare här.
Om oss på Service
Service kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.
Service är indelat i 4 affärsområden, Kundstöd, Personalförsörjning, Produktion och Inköp.
Rådgivning & Media
Rådgivning & Media tillhör affärsområde Kundstöd. Hos oss arbetar fem personer med bland annat fotografering och grafisk produktion på beställning inom kommunen. Vi har även 10 personer som arbetar med rådgivning för kommuninvånarna. Vi arbetar med konsument-, energi- och ekonomisk rådgivning samt har även två personliga ombud.[EA1] Vi sitter centralt i Kungsbackas Stadshus.[LG2]
Nu har ett av våra personliga ombud valt att gå vidare och vi vill rekrytera hennes ersättare.
Om tjänsten som personligt ombud
Som personligt ombud är du ett stöd för personer med psykisk funktionsnedsättning, vilka också är dina uppdragsgivare. Genom ditt arbete stärker du deras ställning och ökar deras förmåga att vara delaktiga i samhället. Tillsammans med uppdragsgivaren identifierar du behovet av vård, stöd och service. Dessutom ska du se till att olika huvudmäns insatser planeras, samordnas och genomförs samt att du finns som stöd i kontakten med olika myndigheter. Arbetet är mycket utåtriktat med många kontakter och uppsökande verksamheter. En av uppgifterna i tjänsten är att du ska kunna se de brister som finns hos andra funktioner så som myndigheter och vårdinrättningar och påtala dessa. En viktig del är att bygga nätverk runt uppdragsgivaren.
Du kommer att erbjudas utbildning tillsammans med andra personliga ombud och handledning ingår som en självklar del i arbetet. Vi förväntar oss att du är en i teamet, har ett nära samarbete med din kollega och att du är delaktig i att utveckla verksamheten.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en annan lämplig utbildning samt erfarenhet och kunskap inom gällande lagstiftning (SoL, LVM, LVU samt LPT). Du har bred erfarenhet av socialt arbete och av arbete med personer med psykisk funktionsnedsättning. Det är även ett krav att du har B-körkort. Kunskap om kommunal verksamhet, lagstiftningen som styr sjukvården och samhällsservicens organisation är meriterande.
Du talar klart och engagerat, både enskilt och i grupp, uttrycker dig väl i skrift och har förmåga att anpassa ditt språk efter mottagaren och situationen. Du tar ansvar för din uppgift och har förmåga att arbeta självständigt. Du har lätt för att skapa kontakter och hitta kreativa lösningar. Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande samt har både vilja och förmåga att hjälpa andra. Dessutom värdesätter du olikheter och förstår hur bakgrund och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid gärna med start i april.
Varmt välkommen med din ansökan senast 19 februari 2017.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.