OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad för personer som har långvarig psykisk funktionsnedsättning och bor i Örebro kommun? Just nu är vi i starten av att se över hur arbetet fortsatt ska utformas. Vill du vara med på denna resa? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss!
Om tjänsten
Som personligt ombud ska du verka för att en person med psykisk funktionsnedsättning får sina behov tillgodosedda utifrån de lagliga rättigheter som finns. Det innebär ett kvalificerat stöd i form av samordning av de insatser som riktas till personen. Stödet ska främja bättre livskvalitet för personen och målet är att bedriva verksamhet med god kvalitet i samverkan med andra huvudmän, intresseorganisationer, frivilligorganisationer, samfund med flera. I tjänsten kommer du även att delta i grupphandledning. Du kommer främst att arbeta på individnivå men i uppdraget ingår även att arbeta på strukturell nivå gällande att synliggöra systembrister, både lokalt men även nationellt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• tillsammans med personen identifiera och formulera behov av vård, stöd, rehabilitering och sysselsättning
• tillsammans med personen se till att olika huvudmäns insatser samordnas
• bistå personen i kontakten med myndigheter
Om arbetsplatsen
Organisatoriskt finns personligt ombud under Socialförvaltningen, område Vård och omsorg. Vi har ett aktivitetsbaserat kontor och våra lokaler ligger centralt med möjlighet till bra kommunikationer! Du kommer ingå i en grupp på 5 personer. Du arbetar på flexarbetstid och erbjuds friskvårdsbidrag.
Läs mer om vår verksamhet på: www.orebro.se/omsorg--stod
Kvalifikationer
Vi ser att du har ett förhållningssätt i ditt arbete som bygger på respekt för den enskilde individens integritet och självbestämmande. Du är trygg och professionell i din yrkesroll samt har en hög servicekänsla och god förmåga att ta egna initiativ för att driva arbetet framåt. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. En god samarbetsförmåga är en självklarhet för dig. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• högskole-/universitetsexamen om minst 180 hp såsom socionom, samhälls-/beteendevetare eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• kunskap och erfarenhet av arbete med personer med psykiska funktionsnedsättningar
• erfarenhet av samverkan
Meriterande:
• erfarenhet av samordning
• B-körkort för manuell växellåda
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 2
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 11 februari. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67