OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ingress
Petzl Group skall starta upp ett kontor i Stockholm, Sverige med ansvar för den nordiska marknaden och söker därför nu en erfaren Chief Admin/Operating Officer som kan vara med och bygga upp kontorets kundserviceavdelning samt hantera stödfunktioner såsom ekonomi, IT och HR. Detta är en spännande möjlighet för dig som drivs av utmaningen att vara med och bygga ett nytt team och en ny organisation. Ditt största fokus kommer att handla om att bygga och entusiasmera ett nytt team och skapa rutiner i syfte att ge våra kunder bästa tänkbara service. Till din hjälp kommer du ha bra support från huvudkontoret vilket även innebär att vi ser dig som motiveras av att skapa goda relationer även internt i organisationen.
Om bolaget
Petzl Group är ett franskt bolag som sedan starten 1975 tillverkar, marknadsför och säljer fallskyddsutrustning gentemot privatpersoner och företag. Genom sina produkter såsom, selar, skyddshjälmar och pannlampor är de ett av de mest kända varumärkena inom såväl sport och industriell skyddsutrustning. Företaget är 100% familjeägt och omsätter idag 185 miljoner €. Antalet anställda uppgår idag till 750 runt om i världen varav 500 är placerade i Frankrike där deras huvudkontor ligger.
Om rollen
Som Chief Admin/Operating Officer sitter du med i den svenska ledningsgruppen och rapporterar till Managing Director för Norden. Du kommer att ha huvudansvar för de administrativa processerna med huvudansvar för Kundservice. Vi ser att du är en inspirerande och kundfokuserad ledare som har förmågan att både inspirera och entusiasmera dina medarbetare samt ha ett strukturerat förhållningssätt kring att bygga rutiner som supporterar god kundservice.
I rollen har du även det övergripande ansvaret för ekonomi, IT och HR strukturen, vilket innebär kontakt och förhandling med externa partners i Sverige kopplat till såväl redovisning och IT-struktur som löneadministration, försäkringar och arbetsrätt. Du kommer att koordinera dessa kontakter och säkerställa att dessa rutiner hanteras korrekt och levereras i tid till huvudkontoret i Frankrike. Tillsammans med Managing Director har du även löpande kontakt med huvudkontoret i Frankrike för att säkerställa att företagets strukturer och rutiner implementeras på kontoret.
Kravprofil
Vi söker dig som är en kommunikativ, engagerad och inspirerande ledare som har förmågan att skapa en bra kultur i en organisation. Troligtvis har du arbetat ett flertal år i en roll som kontorsansvarig, administrativ chef eller kundservicechef med tonvikt på kunden och att få saker att hända. Du är en mycket god relationsbyggare gentemot flera kontaktytor både internt och externt. Vidare bör du ha ett strukturerat arbetssätt som skapar tydlighet i processer. Utöver detta ser vi gärna att du besitter:
• Högskoleutbildning inom Business Administration
• Minst fem års ledarerfarenhet
• Mycket goda kunskaper inom Engelska och Svenska, såväl tal som skrift
• Starkt kundorienterat tänk
• Bra problemlösningsförmåga
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare