Picadeli söker en teknisk superhjälte - Technical support manager

Arbetsbeskrivning

Picadeli söker en teknisk superhjälte - Technical support manager

Vänta nu, tror du att Picadeli är som vilket annat salladsföretag som helst? Nope, skulle inte tro det. Vi är här för att omdefiniera själva begreppet snabbmat. Vi har visionen (en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat), vi har konceptet (goda salladsingredienser som säljs ur världens smartaste och säkraste salladsbar) och vi har människorna. Tillsammans arbetar vi för att demokratisera hälsosam mat genom att göra den tillgänglig, prisvärd och god - för alla.

Nu letar vi efter en teknisk superhjälte som vill vara med på vår fortsatta resa och göra en redan grym support ännu bättre. Är du nyfiken, lösningsorienterad och en trygg ledare? wow- you must be the one!

Här kommer snabbfakta om oss

- Vi är ett snabbväxande globalt foodtech bolag som erbjuder ett helhetskoncept av hälsosam snabbmat.
- Har världens säkraste, smartaste och mest digitaliserade salladsbar (som vi konstruerat & utvecklat själva).
- På 10 år har vi vuxit till ett globalt bolag med cirka 2000 salladsbarer i Europa och USA.
- Är en del av Greenfood group och tillsammans arbetar vi hårt för en mer hållbar värld.
- Vi ställer höga krav på oss själva och vårt mål är att ta ännu fler marknadsandelar och förverkliga vår vision; en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat.








Om tjänsten

I uppdraget som Technical Support Manager ansvarar du för den tekniska supporten (hårdvara och mjukvara) mot kund där vår självklara inställning är att bara den bästa supporten är bra nog! Genom KPI:er och mål som du sätter upp utvecklar du vår tekniska avdelning och fokuserar ständigt på förstklassig service där alla gör sitt yttersta för att lyckas. Teamet på teknisk support består idag av tre kompetenta människor där förutom support till kunder; även logistik gällande våra salladsbarer ingår. Ditt uppdrag är att leda, coacha och utveckla det tekniska support-teamet där du ger dem förutsättningar för att kunna prestera och vara den bästa versionen av sig själva.

I uppdraget ingår även ansvar för logistisk gällande salladsbarerna samt reservdelar. Det innebär att du ansvarar för transportplanering och har budgetansvar för reservdelar och servicekostnader som du ständigt följer upp med fokus på att förbättra.

Vårt IT-team och Operations-team blir nära kollegor till dig och besitter specialistkompetenser där ni tillsammans optimerar flöden, hittar synergieffekter och hjälper varandra. Du rapporterar till Country Manager Sweden och utgår från vårt HQ-kontor i Göteborg (Gamlestaden).



Du kommer också att:



- Ansvara för den interna kommunikationen för ditt affärsområde i Sverigeorganisationen.
- Ansvara för att utveckling- och uppgraderingar från IT och drift implementeras i teknisk support och säljorganisationen.
- Arbeta proaktivt med teknikerflottan för att säkerställa god kunskap och information gällande förändringar och uppgraderingar. Detta innebär även fysisk närvaro för att få hands-on förståelse av hårdvaran.
- Planera och utföra förebyggande service i nära samarbete med HQ Operations team.


Din profil

För att lyckas med uppdraget tror vi att du är en teknisk superhjälte som tidigare haft en liknande roll där du arbetat verksamhetsnära och haft personalansvar. Du har djupgående teknisk kunskap och erfarenhet från IT-kommunikation.

För dig är kundupplevelsen alltid top of mind och du växlar lätt mellan operativa uppgifter i ena stunden för att i nästa stund utveckla nya strategier. Förutom din tekniska kunskap och ständiga förbättringsfokus har du ett genuint intresse för att lära känna produkterna du arbetar med och ger dig inte förrän du hittat rotorsaken till ett problem. Du är trygg i din ledarroll och drivs av att hjälpa andra med att lyckas.



Vidare ser vi att du:

- Har utmärkt kommunikationsförmåga i tal och skrift
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Har en eftergymnasial utbildning inom teknik/IT eller relevant erfarenhet


Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta för ett företag som finns med på Sveriges topp 25 bästa bolag att arbeta för (enligt GPTW). Att arbeta för Picadeli innebär att ständigt utveckla och att utvecklas. Vi tror på att locka fram superkrafterna i varje människa och arbetar hårt för att skapa en miljö där du kan blomstra och vara den bästa versionen av dig själv. Vår vision: En värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat är en del i allt vi gör och finns med oss varje dag!

Hos oss får du flexibla arbetstider, privat sjukvårdsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag och modern teknisk utrustning. Varje år ser vi till att träffa alla anställda från alla våra länder där vi firar framgång och planerar för framtiden.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast, dock senast 8 maj 2022, då vi gör ett löpande urval. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24 .

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Nordberg
073-624 77 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruit Partner Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Solnavägen, Solna
None

Postadress

Solnavägen
Solna, 17173

Liknande jobb


Laboratorietekniker till institutionen för elektroteknik

Laboratorietekniker till institutionen för elektroteknik

15 november 2024

Electrical Assembly Engineer

Electrical Assembly Engineer

5 november 2024

Electrical Automation Engineer

Electrical Automation Engineer

5 november 2024

Technical Lead- Datacenter

Technical Lead- Datacenter

12 november 2024