Arbetsbeskrivning
Vänta nu, tror du att Picadeli är som vilket annat salladsföretag som helst? Nope, skulle inte tro det. Vi är här för att omdefiniera själva begreppet snabbmat. Vi har visionen (en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat), vi har konceptet (goda salladsingredienser som säljs ur världens smartaste och säkraste salladsbar) och vi har människorna. Tillsammans arbetar vi för att demokratisera hälsosam mat genom att göra den tillgänglig, prisvärd och god – för alla.
Nu letar vi efter en kollega som kan förstärka vår laguppställning ute på fältet. Är du en sann relationsbyggare med sinne för affärer och stor passion för mat och människor? Wow—you must be the one!
Ditt uppdrag
Som Affärsutvecklare på Picadeli blir din främsta uppgift att skapa och utveckla starka samarbeten med våra butikskunder inom ditt distrikt. Du säkerställer att Picadelis produkter och koncept implementeras optimalt i butikerna, med fokus på placering, matsäkerhet och effektiv drift. Ditt ansvar omfattar även utbildning och stöd för butikspersonal kring arbetsrutiner och Picadelis tekniska lösningar.
I rollen ingår att följa upp budget och driva marknadsinsatser för att öka försäljningen i butik. Du presenterar också sortimentsnyheter och hjälper kunderna att optimera sin försäljning genom Picadelis olika koncept. Genom att tillsammans med butikerna planera och sätta tydliga försäljningsstrategier, hjälper du dem att öka sin försäljning och nå ut till fler kunder.
En viktig del i rollen är att bearbeta nya kunder, där du leder hela processen från införsäljning till att Picadelis produkter finns installerade och väl fungerande i butik. Du ger nya kunder all support de behöver för att komma igång och nå framgång med Picadeli. Till din hjälp har du vårt säljstödsystem för att planera och dokumentera dina insatser.
Du kommer att bli den del av team Nord där du får arbeta tillsammans med erfarna kollegor och en stöttande regionchef som ger dig bästa möjliga förutsättningar.
Vem vi letar efter
Vi söker dig som är driven, engagerad och självgående, med ett starkt intresse för både mat och detaljhandel. Du har ett skarpt affärssinne, är skicklig på att bygga relationer och har god förmåga att utbilda och engagera butikspersonal.
Vi ser gärna att du har utbildning inom försäljning DVH samt erfarenhet från liknande roller inom dagligvaruhandeln.
Du har erfarenhet av att arbeta mot budgetmål och är van att använda digitala säljverktyg.
Flytande svenska i tal och skrift är ett krav, och engelska är meriterande då det är vårt koncernspråk.
B-körkort är ett krav.
Ett axplock av vad vi erbjuder vi dig
Vi erbjuder dig en möjlighet att ta över ett väl inarbetat distrikt samtidigt som det finns stor potential att finna nya kunder. På Picadeli arbetar vi för laget före jaget och vi gör allt vi kan för att hjälpa varandra. Vi tror på att locka fram superkrafterna i varje människa och arbetar hårt för att skapa en miljö där du kan blomstra, känna tillhörighet, få utvecklas och vara den bästa versionen av dig själv.
Vi är certifierade som ett Great place to work och högst betyg får stoltheten över vårt koncept, vår varma kamratskap och hur vi välkomnar nya kollegor. 100% av de anställda i vår svenska marknad upplever att de kan vara sig själva hos oss och hela 97% känner stolthet att berätta för andra om Picadeli som arbetsplats!
Hos oss får du privat sjukvårdsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag, tjänstebil och modern teknisk utrustning. Vi är generösa med konferenser där du träffar dina likasinnade och får möjlighet att skapa närverk med dina kollegor både i- och utanför Sveriges gränser.
Ansökan
Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen senast 31 januari 2025. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på telefon 073-624 77 24 eller på martina.nordberg@recruitpartner.se.
Om Picadeli
Här kommer snabbfakta om Picadeli:
Ett snabbväxande globalt foodtech bolag som erbjuder ett helhetskoncept av hälsosam snabbmat.
Har världens säkraste, smartaste och mest digitaliserade salladsbar (som vi konstruerat och utvecklat själva).
På 10 år har vi vuxit till ett globalt bolag med cirka 2000 salladsbarer i Europa och USA.
Är en del av Greenfood group och tillsammans arbetar vi hårt för att minska vår klimatpåverkan.
Vi ställer höga krav på oss själva och vårt mål är att ta ännu fler marknadsandelar och förverkliga vår vision; en värld där snabbmat är motsatsen till skräpmat.