PIM-administratör för E-handelsprojekt!

PIM-administratör för E-handelsprojekt!

Arbetsbeskrivning

Armatec har valt att implementera ett helt nytt product information management (PIM) system och söker därför efter en ny medarbetare med erfarenhet av E-handel som vill ta del av en utpräglad vinnarkultur som bygger på affärsmässighet, engagemang, och arbetsglädje! I rollen som PIM-administratör kommer du att agera som en projektmedlem för implementationen av det nya PIM-systemet. På sikt kan dina arbetsuppgifter även komma att innefatta optimering av produktpresentation på hemsidan i syfte att tydliggöra produkter och underlätta försäljning. Sök till tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Armatec är specialister inom klimatsmart flödesteknik och löser olika problem för kunder inom vatten, värme, kyla och process. Det gör de med hjälp av skickliga och engagerade medarbetare samt noga utvalda produkter och färdiga systemlösningar. Armatec som ägs av Ernströmgruppen, är en nordisk koncern med huvudkontor i Sverige och dotterbolag i Danmark, Norge och Finland.
Armatec Sverige omsätter 360 MSEK och har 89 anställda, varav ca 70 vid vårt huvudkontor i Göteborg.

Armatecs lösningar är kundanpassade och alltid med fokus på långsiktig hållbarhet.

Företaget sitter i fräscha och nybyggda lokaler i Mölndal och har ett stort fokus på medarbetarnas välmående och hälsa. Du välkomnas till ett litet och familjärt team där du verkligen får möjligheten att bli en viktig del inom organisationen.

Din roll blir att agera som ett stöd och resurs i projektet när mycket data skall hanteras från befintligt system. Huvudansvaret som PIM-administratör är att lägga upp artiklar och se till att de hanteras och publiceras på korrekt sätt enligt Armatecs riktlinjer.

Efter projektet, som förväntas pågå i c:a sex månader, kan det finnas ytterligare möjligheter att ta sig an arbetsuppgifter kopplat till E-handelsoptimering och E-commerce.

Du erbjuds


* En viktig roll i ett litet team
* En hälsofrämjande arbetsgivare
* Ett nära ledarskap med engagerade kollegor
* Stor chans till tillsvidareanställning inom ett innovativt företag


ARBETSUPPGIFTER
* Agera som projektmedlem när det gäller Implementationen av det nya PIM-systemet
* Artikeladministration och innehållsproduktion för våra produkter.
* Berika, uppdatera och utveckla artiklar och produkter med innehåll så som beskrivningar, egenskaper och annan data.
* PIM-systemet är under upphandling, därav är det viktigt att kunna vara en del av de utbildningar som kommer att ske antingen på svenska eller engelska.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning, gärna inom E-handel, E-commerce eller motsvarande
* Har kunskaper i excel, med vana av att hantera data
* Har en hög allmän IT-kompetens då du kommer att arbeta i flera av våra digitala systemstöd.
* Har obehindrande kunskaper i svenska och engelska när det gäller både tal och skrift.
* Har erfarenhet av att jobba i projekt

Det är meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av att arbeta i PIM-system
* Erfarenhet av B2B och produktinnehåll för E-handel
* Ytterligare språkkunskaper
* Har teknisk kompetens eller kunnande från exempelvis gymnasium


Relevant arbetserfarenhet kan kompensera för utbildning.

Vidare tror vi att du är en Noggrann och strukturerad person som är nyfiken och gärna vill lära dig om nya tekniska lösningar. Du har en känsla för detaljer och ser problem utifrån flera perspektiv.

Övrig information


* Start: Enligt överrenskommelse
* Omfattning: Tjänsten är i nuläget på 6 månader men med möjlighet till förlängning.
* Uppdrag: konsultuppdrag
* Placering: Mölndal, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Armatecs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2021
  • Ansök senast: 21 september 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024