Arbetsbeskrivning
Även om vi funnits i snart 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare - både i butik och på nätet. Nu söker vi en PIM-administratör till vårt huvudkontor för en administrativt lagd roll där du är en viktig del av vår resa mot framtidens retail. Hos oss får möjligheten att vara med och utveckla ett av Sveriges starkaste varumärken!
Vi erbjuder dig
Som PIM-administratör har du tillsammans med teamet uppdraget att skapa engagerande och försäljningsdrivande innehåll för våra kunder genom berikning av våra produkter på åhlens.se. Det innebär kategorisering av produkter i vårt PIM-system men även att addera/optimera produktbilder och inspirationsbilder – vilket är kritiskt för att produkterna ska kunna säljas online.
Vidare arbetar du med att säkerställa Åhléns masterdata i affärssystem utifrån strategi, utveckling och support. Detta innebär mer specifikt att bland annat:
- Skapa kundnytta på e-com genom att exempelvis redigera produktbilder, samla in produktinformation från leverantörer samt producera-, eller editera produkttexter
- Samarbeta med olika team och affärsområden på Åhléns för att säkra leverans av produktinformation från leverantörer och partners
- Kontinuerligt ge input till Åhléns masterdata med berikning av vår produktinformation med fokus på effektiva processer och användarvänlighet
- Proaktivt bidra till effektiva processer genom att utveckla teamets arbetsmetoder och arbetsverktyg
Om teamet
I rollen som PIM-administratör tillhör du vårt ecom-team som består av andra PIM-administratörer/Content Producers, SEO-specialist, UX och Online Merchandisers. Utöver detta har du många kontaktytor inom inköpsorganisationen samt med Åhléns leverantörer och kommissionärer för att samla in nödvändig produktinformation, data och bildmaterial som Åhléns använder för att sälja produkterna online.
Vem är du?
Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete med möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig:
- Erfarenhet av arbete inom retail
- Erfarenhet av administrativt arbete
- Erfarenhet av digital copy writing/produkttexter
- Erfarenhet av Microsoft Office-paketet
- Erfarenhet från PIM-systemet inriver är meriterande
- Erfarenhet av SEO är meriterande
Som person är du drivande, lösningsorienterad samt intresserad av att arbeta med administrativ utveckling. Du trivs bäst när du får arbeta i team och tillsammans med andra skapa resultat. Vidare är du proaktiv och strukturerad i ditt arbetssätt samt har en förmåga att vara flexibel när det behövs.
Om rekryteringen
Tjänsten är en visstidsanställning med start 1a januari till och med juni. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som PIM-administratör/Content Producer på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
www.ahlens.se