OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Dahl
Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och har över 100 års branscherfarenhet inom VVS. Vår vision är att vara den ledande värdeskaparen i branschen. På Dahl drivs vi av att skapa värde för våra kunder, vi är marknadsledande och strävar efter att alltid göra allt lite bättre och att ge våra kunder det lilla extra. På Dahl är vi 1 200 engagerade medarbetare runt om i landet, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Var och en och tillsammans strävar vi efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta.
Dahl ingår i organisationen SGDS (Saint Gobain Distribution Sweden), som även består av bolagen Bevego, Kakelspecialisten, Konradssons Kakel samt Optimera. Läs mer på (http://www.dahl.se/) www.dahl.se (http://www.dahl.se).
SGDS och Dahl söker en PIM-ansvarig till Dahls huvudkontor i Bromma. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Du kommer att rapportera till Chef för Digitala Affärer. Att arbeta på SGDS och Dahl innebär variation och möjlighet till att få vara en del av det stora bolagets trygghet och stabilitet samtidigt som du upplever effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget. Dahl är med sin återkommande utmärkelse ”Årets karriärföretag” en attraktiv arbetsplats för över ca 1200 medarbetare över hela landet.
Om tjänsten
E-handeln inom SGDS och Dahl har vuxit kraftigt de senaste åren och utgör nu en stor del av den totala försäljningen. Den digitala affären består av dahl.se med över 67 000 artiklar, Scanna & Handla app för butik, EDI. En avgörande framgångsfaktor för att detta ska utvecklas optimalt är att all produktdata är i ordning och optimalt katalogiserad. PIM, Product Data Management, är navet som gör detta möjligt.
Utvecklingen av den digitala affären är ett centralt fokus inom bolaget och ambitionen är att alltid erbjuda den bästa köpupplevelsen oavsett kanal. För att kunna svara upp mot de krav som ökad försäljning och ett större antal produkter ställer på verksamheten implementerar SGDS idag en ny PIM-plattform. Som PIM-ansvarig kommer du vara delaktig i att driva vidare implementeringsarbetet av PIM-plattformen Riversand. Projektet ligger i olika faser, då dotterbolagen fasas in över tid och avslutningsvis även på Dahl.
Din uppgift är vidare att vara applikationsägare för PIM för SGDS, samt övergripande ansvarig för Dahls PIM-hantering och se till att informationsinnehållet och datamodellen är konsekvent samt att den utvecklas och fungerar i samtliga kanaler. Du kommer stötta produktdatakoordinatorer i det dagliga arbetet samt vara projektledare för de utvecklingsprojekt som drivs inom PIM-området. Du kommer även vara kontaktperson och uppdragsgivare gentemot externa konsulter inom området.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Sätta upp och förvalta samtliga kanaler med produkter och erbjudanden tillsammans med produktkoordinatorer.
- Teamansvarig för PIM-koordinatorer inom de olika bolagen i SGDS.
- Kontakt med sälj- och marknadsavdelningen för att fånga upp önskemål och behov för att därefter analysera och prioritera dem.
- Översätta affärskrav till funktionskrav som underlag till utveckling.
- Nära samarbete med IT-avdelningen som står för systemarkitekturen och den tekniska projektledningen samt konsulter som står för utvecklingen.
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har en akademisk examen inom systemvetenskap, IT eller motsvarande. Du är väl förtrogen med PIM-system och har troligtvis arbetat i en liknande befattning. Du har erfarenhet av projektledning och förmår att starta, driva och slutföra projekt.
Som person är du ansvarstagande, initiativtagande och drivs av att hitta lösningar som utvecklar både dig själv och verksamheten. Då du i denna roll kommer hantera stora mängder data och flera uppgifter/projekt parallellt krävs också att du är strukturerad, analytisk och noggrann. Vidare är du en god kommunikatör och som alltid på Dahl uppmanas initiativ till nya idéer och förbättringsförslag.
Varför arbeta hos oss?
Vi vill att samtliga medarbetare ska trivas, må bra och ha kul på jobbet. Vi har en stark tro på att våra medarbetare är avgörande i vår framgång och vi är måna om att samtliga medarbetare ska kunna växa och göra karriär hos oss.
Några av våra förmåner är Rikskortet, regelbundna hälsokontroller, rabatter i våra butiker samt även rabatter på träningskort, glasögon och linser.
Vill du veta mer?
I denna rekryteringsprocess samarbetar Dahl med rekryteringsföretaget Clevry. För denna rekrytering tillämpas löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 13 juni.
Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johan Ljungberg på telefonnummer +46 70 417 69 44.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om oss
I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)