PIM-koordinator inom e-handel sökes!

PIM-koordinator inom e-handel sökes!

Arbetsbeskrivning

Är du en PIM-koordinator som vill kombinera din förkärlek för heminredning med ditt jobb? Har du erfarenhet av att jobba med hantering av produktinformation i InRiver? Då vill vi höra mer om dig!


Om uppdragsgivaren
Vår uppdragsgivare är ett företag som började med fysiska butiker och har nu även en e-handel där konsumenter kan välja ur ett brett sortiment för att snygga till heminredningen. Företaget lägger stor vikt vid att kunna erbjuda sina kunder prisvärda produkter som också är snälla mot miljön. Nu söker de en konsult med erfarenhet av att hantera produktinformation i ett PIM-system.


Om uppdraget
Som PIM-koordinator kommer du att ansvara för flera av uppdragsgivarens kategorier inom heminredning. Du ser till att stärka e-handelns produktsidor, listningssidor och kategorisidor. Ditt arbete inkluderar att felsöka produkter på webbplatsen och skriva säljande och SEO-anpassade produkttexter till produkterna.

Placering och omfattning
Uppdraget utgår från uppdragsgivarens kontor i Stockholm och går att utföra på hybrid. Uppdraget är på heltid med tillsättning i augusti och sträcker sig i tre månader.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba inom e-handeln och har god insyn av hela processen från inköp av sortiment till publicering i plattformen. Du har förhoppningsvis redan ett par års erfarenhet av att jobba med liknande arbetsuppgifter som PIM-koordinator och ett genuint intresse av heminredning. I tidigare jobb har du jobbat under eget ansvar och vet hur avgörande det är att vara transparent i din kommunikation vad gäller leverans och utförande av arbetet.




Arbetsuppgifter innefattar
Författande och SEO-anpassning av produkttexter
Publicering av content till e-handelns plattform
Felsökning av befintlig content på plattformen
Stärka produktsidor, listningssidor och kategorisidor i e-handelns plattform





Krav och meriter
En avklarad utbildning inom e-commerce, digital marknadsföring, ekonomi eller motsvarande utbildning
Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska
Erfarenhet av PIM-systemet InRiver är ett krav
Goda kunskaper i Photoshop
Förmåga att jobba strukturerat, ha god planeringsförmåga och vara van vid att arbeta mot deadlines
Erfarenhet av daglig drift av e-handelsverksamhet
Det är mycket meriterande om du har ett genuint intresse av heminredning





Ansökan
För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt!
Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-07-15.
********************************************************************


Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder personal som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.
#JobbJustNu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: New Terms AB
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2024
  • Ansök senast: 15 juli 2024

Besöksadress

Viktor Rydbergsgatan 14
Göteborg

Postadress

Viktor Rydbergsgatan 14
Göteborg, 41132

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024